Lediga jobb som Kundtjänstchef i Danderyd

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Danderyd. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Danderyd som finns hos arbetsgivaren.

Gruppchef till kundtjänst inom avfall och återvinning, Danderyds kommun

Ansök    Okt 10    Danderyds kommun    Kundtjänstchef
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget ... Visa mer
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.

Kommunens kontaktcenter i Mörby Centrum startade under 2017 en spännande resa till ett modernt kontaktcenter som ger service till medborgare och företag via digitala kanaler, telefon och besök. Genom att hantera medborgarärenden för kommunens förvaltningar bidrar också kontaktcentret till att avlasta handläggarna i deras arbete. Kontaktcentrets kunskap om Danderydsbornas behov och önskemål är en viktig del i utvecklingen av kommunens service och tjänster.

Har du som vi ett stort intresse för service och smarta lösningar? Är du engagerad, nyfiken och snabb på tangentbordet? Är du intresserad av att jobba som kontaktcentermedarbetare hos oss? Då kan du vara den vi söker!

ARBETSUPPGIFTER
Vi startar nu upp en helt ny kundtjänst för avfall och återvinning inom vårt kontaktcenter och söker dig som tillsammans med 5 medarbetare vill vara med och bygga upp detta från grunden! I samband med förändrad lagstiftning kommer teamet växa och bli större. Vi söker dig som brinner för service, problemlösning och en hållbar framtid. 

Som gruppchef kommer du leda den dagliga driften för att säkerställa att kundtjänsten fungerar smidigt och effektivt, samt att våra invånare får bästa möjliga service. Du ansvarar för att utveckla verksamheten och arbetsprocesser i nära samarbete med kommunens avfallsavdelning och kontakcenterchefen, som är din närmsta chef. 

Du har personalansvar för 5 medarbetare som även de kommer att vara nyrekryterade. Du leder medarbetarnas arbete med kompetensutveckling samt förbereder och genomför medarbetarsamtal och lönesamtal.

En del av dina arbetsuppgifter är också att ge service till invånare och företag gällande kommunens avfallstjänster. Det kan variera mellan allt från enklare frågor om abonnemang och fakturor till registervård, utredning av feldebiteringar och avvikelsehantering.

Tillsammans med våra kollegor i kommunen utformar vi nya effektiva arbetssätt som ska ge bättre och snabbare service till Danderydsborna. Kontaktcenter bidrar på detta vis till verksamhetsutveckling och nya lösningar i kommunen. Vi utvecklar smarta lösningar och nås via flera kanaler på det sätt som medborgaren själv väljer. Ditt bidrag är viktigt i denna utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har: 

• Minst gymnasieexamen.
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet från kundtjänst eller kontaktcenter med hantering av inkommande ärenden via telefon och digitala kanaler.
• Dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med ärendehantering i ett ärendehanteringssystem eller verksamhetssystem.
• Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning samt att skapa rutiner och utveckla arbetsprocesser
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift på engelska.
• Goda kunskaper i Microsoft 365.

Det är meriterande om du har: 

• Relevanta utbildningar inom kundservice eller avfall och återvinning.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundtjänst för avfall och återvinning.
• Dokumenterade erfarenheter i verksamhetssystemet EDP Future.
• Dokumenterad erfarenhet av att administrera ett ärendehanteringssystem eller verksamhetssystem.
• Erfarenheter av arbete i offentlig eller kommunal verksamhet.
• God förmåga att analysera statistik och använda nyckeltal i verksamhetsutveckling.
• Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning eller projektledning.
• Arbetslivserfarenhet med personalansvar eller likande chefsroll inom kundtjänst, kontaktcenter eller liknande verksamhet.

Vi söker dig som är en trygg och lyhörd ledare, med förmågan att inspirera andra och skapa goda relationer.

Du kommunicerar tydligt och engagerat, och har en naturlig känsla för service och kvalitet. Du hittar arbetssätt som gör att både människor och processer fungerar smidigt och du har alltid blicken på helheten.

Du är en lagspelare som samarbetar mycket väl med andra, både inom organisationer och externt. Du har lätt för att ta kontakt, bygger förtroende och arbetar målmedvetet mot det gemensamma målet. 

När tempot ökar behåller du lugnet, prioriterar klokt och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Du arbetar strukturerat och proaktivt.

Provanställning kan komma tillämpas. Bakgrundskontroll kan förekomma i rekryteringsprocessen. Mer information om processen lämnas när det blir aktuellt.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobba/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Customer Service Manager

Ansök    Maj 23    Tobii Dynavox AB    Kundtjänstchef
At Tobii Dynavox, we empower people with disabilities to do what they once did or never thought possible. We call this mission Power to Be You. Our assistive communication technology helps our customers express themselves, connect with the world, and pursue independence, whether through everyday activities like ordering food or extraordinary feats like running a company. Working at Tobii Dynavox, you’ll become part of a team that spans the globe, with offi... Visa mer
At Tobii Dynavox, we empower people with disabilities to do what they once did or never thought possible. We call this mission Power to Be You. Our assistive communication technology helps our customers express themselves, connect with the world, and pursue independence, whether through everyday activities like ordering food or extraordinary feats like running a company. Working at Tobii Dynavox, you’ll become part of a team that spans the globe, with offices in the US, Sweden, the UK, China, and beyond.
To learn more about what we make possible, meet some of our customers or take a look at some of our products.
Are you a dynamic leader with a passion for delivering exceptional customer experiences? We're seeking a talented Customer Service Manager to join our team in Stockholm and take our customer service to new heights. You who will be responsible for leading and coaching the Order Management and Customer Service team in Europe, the UK and China to ensure best in class experience for customers, recommenders, and partners/distributors. You will together with the Customer Service & Support Manager, develop and implement strategic plans and objectives to raise overall customer experience and business value.
Your days will be filled with:
Taking proactive approach to ensuring best in class customer experience is achieved for customers, recommenders, and partners
Leading and coaching the Order Management and Customer Service team in Europe, the UK and China
Responsibility of ensuring Sales Orders are processed effectively from start to finish
Ensuring great collaboration globally including UK, Ireland and Sweden, China
Building great relationships inside and outside the organization, including sales, logistics and partners/distributors
Be the voice and represent the interests of the Order Management and Customer Service team
Perform various other duties as assigned

We are looking for someone with:
High school Diploma or equivalent
At least 3 years experience in customer service or order management or relevant field
Solid experience from a managers position with order management and/or customer service with minimum of 3 years
Experience working with Salesforce, Visma or other CRM/ERP systems
Excellent communication and interpersonal skills in global environment, with the ability to effectively collaborate and influence stakeholders at all levels
Strong problem-solving and decision-making abilities, with a focus on finding innovative solutions to customer issues.
High quality organizational and leadership skills

Next Step!
Please address your questions to Shwetha Dsouza and submit your resume or LinkedIn profile (in English only)through our website. We're looking forward to your application!
Tobii Dynavox values equality of opportunity, human dignity, and racial/ethnic and cultural diversity. Tobii Dynavox does not discriminate against individuals based on race, color, sex, sexual orientation, gender identity, religion, disability, age, veteran status, ancestry, or national or ethnic origin. Visa mindre

Gruppchef för kundservicen på Eways

Ansök    Feb 15    Serveoffice AB    Kundtjänstchef
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. . Eways är en oberoende laddoperatör som gör det lätt ... Visa mer
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

.

Eways är en oberoende laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. De finns så att framtida generationer ska slippa den stora miljöförstöring som fossila bilar står för. Eways tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. De är en oberoende laddoperatör som hjälper sina kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda elbilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer. De erbjuder en mängd innovativa molntjänster för övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. På ett par år har Eways därför lyckats få stora företag, fastighetsägare, privatpersoner och kommunala bolag som kunder. Läs gärna mer på www.eways.se.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en gruppchef till Eways kundservice. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med placering i Stocksund och med stora chanser till anställning hos Eways efter inhyrningen.
 
Arbetsbeskrivning
Eways söker nu en engagerad, kunnig och driven kundservicegruppchef. Som kundservicegruppchef är du ansvarig för kundtjänstgruppen i Stocksund och samarbetet med det härliga team med drifttekniker som finns i Ängelholm, Göteborg och Stockholm. Kundtjänsten i Stockholm är också basen för hela kundtjänstleveransen. Eways tror på ett aktivt och tydligt ledarskap med insikten om att det är de små och många vardagsbesluten som gör skillnad för kunden, laget och företaget över tid.
Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Med fullt mandat driva kundservicearbetet tillsammans med ditt team.
* Jobba med nyckeltal, målstyrning och utbildning för att åstadkomma en kundupplevelse som är branschledande och utöver det normala.
* Du ansvarar för teamet som helhet och kommer att vara involverad i både strategiska, taktiska och dagliga frågor.
* Tillsammans med gruppen arbeta med löpande kundfrågor.

  
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning på teknik/el/internet eller liknande. Du har gedigen ledarskapserfarenhet från kundtjänstledning, god administrativ förmåga och vana vid att arbeta i flera olika system. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken nyttjas i arbetet.
Det är meriterande om du har erfarenhet från en bransch med många ärenden, till exempel mobiltelefonoperatör och om du har kunskaper i norska, finska eller tyska.
För att trivas hos vår kund Eways ser vi att du är en engagerad och nyfiken person som gillar att sätta kunden i fokus. Du har en stark förmåga att leda och lära ut och du gillar att driva ärenden och uppgifter i mål. Du arbetar ordningsamt och trivs i ett högt tempo där du kan ta självständiga beslut.
 
Eways erbjuder dig
* En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning.
* En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
* Ett arbete med stort inflyttande på hållbarhet och vår framtid.
* Utöver marknadsmässig lön så erbjuds en bonus baserad på uppnådda tillväxtmål.

 
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Eways med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller [email protected].
 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. Visa mindre

Teamledare kundtjänst till Mörby Centrum

Ansök    Okt 25    Andara Group AB    Kundtjänstchef
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer att kombinera ditt teamledarskap med att arbeta operativt i gruppen. Kanske har du en bakgrund inom en komplex och utredningstung kundsupport inom till exempel telekom-, energi-, försäkrings- eller kreditbranschen? Eller kanske har du arbetat på Försäkringskassan eller Allmänna reklamationsnämnden? Vår kund är ett framgångsrikt t... Visa mer
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer att kombinera ditt teamledarskap med att arbeta operativt i gruppen.

Kanske har du en bakgrund inom en komplex och utredningstung kundsupport inom till exempel telekom-, energi-, försäkrings- eller kreditbranschen? Eller kanske har du arbetat på Försäkringskassan eller Allmänna reklamationsnämnden?

Vår kund är ett framgångsrikt teknikföretag inom byggbranschen med trevligt kontor mitt i Mörby Centrum.



Arbetsuppgifter

Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 4 erfarna kundservicemedarbetare.

I rollen kommer du också att utreda och hantera reklamationer, garantiärenden, avtalsuppsägningar och svåra kundärenden. Du kommer att ha löpande kontakt med säljare, återförsäljare och ekonomiavdelningen.

I rollen ingår även att se över och löpande förbättra rutiner och processer. Du kommer att arbeta nära många andra avdelningar på företaget.

Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.



Kvalifikationer

Det är ett krav att du har teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en mindre arbetsgrupp. Vi ser även att du har erfarenhet av kundtjänstärenden och reklamationer. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.

- Goda kunskaper i Office 365 (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Kunskap om affärssystemet SAP är meriterande


Personliga egenskaper

Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många bollar i luften samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera.



Vi söker dig som är starkt engagerad i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till både att företaget fortsätter att växa och att dina medarbetare trivs och är motiverade. Du har pondus och säkerhet i ditt teamledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare.



Du är alltid öppen för nya arbetssätt samt har kunskap att tänka nytt och driva igenom förändringar. Du är serviceorienterad och gör alltid det lilla extra för att både din grupp och era kunder ska få de bästa tänkbara förutsättningarna. Sist men inte minst är du social, positiv och prestigelös.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Danderyd
- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 8 månader med möjlighet till förlängning och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Gruppchef för kundservicen på Eways

Ansök    Mar 23    Serveoffice AB    Kundtjänstchef
Eways är en oberoende laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. De finns så att framtida generationer ska slippa den stora miljöförstöring som fossila bilar står för. Eways tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. De är en oberoende laddoperatör som hjälper våra kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda elbilar, hela vägen till ... Visa mer
Eways är en oberoende laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. De finns så att framtida generationer ska slippa den stora miljöförstöring som fossila bilar står för. Eways tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. De är en oberoende laddoperatör som hjälper våra kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda elbilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer. De erbjuder en mängd innovativa molntjänster för övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. På ett par år har Eways därför lyckats få stora företag, fastighetsägare, privatpersoner och kommunala bolag som kunder. Läs gärna mer på www.eways.se.

.

Eways är en oberoende laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. De finns så att framtida generationer ska slippa den stora miljöförstöring som fossila bilar står för. Eways tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. De är en oberoende laddoperatör som hjälper sina kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda elbilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer. De erbjuder en mängd innovativa molntjänster för övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. På ett par år har Eways därför lyckats få stora företag, fastighetsägare, privatpersoner och kommunala bolag som kunder. Läs gärna mer på www.eways.se.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en gruppchef till Eways kundservice. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med placering i Stocksund och med stora chanser till anställning hos Eways efter inhyrningen.
 
Arbetsbeskrivning
Eways söker nu en engagerad, kunnig och driven kundservicegruppchef. Som kundservicegruppchef är du ansvarig för kundtjänstgruppen i Stocksund och samarbetet med det härliga team med drifttekniker som finns i Ängelholm, Göteborg och Stockholm. Kundtjänsten i Stockholm är också basen för hela kundtjänstleveransen. Eways tror på ett aktivt och tydligt ledarskap med insikten om att det är de små och många vardagsbesluten som gör skillnad för kunden, laget och företaget över tid.
Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Med fullt mandat driva kundservicearbetet tillsammans med ditt team.
* Jobba med nyckeltal, målstyrning och utbildning för att åstadkomma en kundupplevelse som är branschledande och utöver det normala.
* Du ansvarar för teamet som helhet och kommer att vara involverad i både strategiska, taktiska och dagliga frågor.
* Tillsammans med gruppen arbeta med löpande kundfrågor.

  
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning på teknik/el/internet eller liknande. Du har gedigen ledarskapserfarenhet från kundtjänstledning, god administrativ förmåga och vana vid att arbeta i flera olika system. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken nyttjas i arbetet.
Det är meriterande om du har erfarenhet från en bransch med många ärenden, till exempel mobiltelefonoperatör och om du har kunskaper i norska, finska eller tyska.
För att trivas hos vår kund Eways ser vi att du är en engagerad och nyfiken person som gillar att sätta kunden i fokus. Du har en stark förmåga att leda och lära ut och du gillar att driva ärenden och uppgifter i mål. Du arbetar ordningsamt och trivs i ett högt tempo där du kan ta självständiga beslut.
 
Eways erbjuder dig
* En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning.
* En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
* Ett arbete med stort inflyttande på hållbarhet och vår framtid.
* Utöver marknadsmässig lön så erbjuds en bonus baserad på uppnådda tillväxtmål.

 
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Eways med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller [email protected].
 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work. Visa mindre

Teamledare kundtjänst till Mörby Centrum

Ansök    Okt 19    Andara Group AB    Kundtjänstchef
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer att kombinera ditt teamledarskap med att arbeta operativt i gruppen. Vår kund är ett framgångsrikt teknikföretag inom byggbranschen med trevligt kontor mitt i Mörby Centrum. Arbetsuppgifter Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 4 erfarna kundservicemed... Visa mer
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer att kombinera ditt teamledarskap med att arbeta operativt i gruppen.

Vår kund är ett framgångsrikt teknikföretag inom byggbranschen med trevligt kontor mitt i Mörby Centrum.



Arbetsuppgifter

Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 4 erfarna kundservicemedarbetare.

I rollen kommer du också att utreda och hantera reklamationer, garantiärenden, avtalsuppsägningar och svåra kundärenden. Du kommer att ha löpande kontakt med säljare, återförsäljare och ekonomiavdelningen.

I rollen ingår även att se över och löpande förbättra rutiner och processer. Du kommer att arbeta nära många andra avdelningar på företaget.

Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.



Kvalifikationer

Det är ett krav att du har teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en mindre arbetsgrupp. Vi ser även att du har erfarenhet av kundtjänstärenden och reklamationer. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.

- Goda kunskaper i Office 365 (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Kunskap om affärssystemet SAP är meriterande


Personliga egenskaper

Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många bollar i luften samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera.



Vi söker dig som är starkt engagerad i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till både att företaget fortsätter att växa och att dina medarbetare trivs och är motiverade. Du har pondus och säkerhet i ditt teamledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare.



Du är alltid öppen för nya arbetssätt samt har kunskap att tänka nytt och driva igenom förändringar. Du är serviceorienterad och gör alltid det lilla extra för att både din grupp och era kunder ska få de bästa tänkbara förutsättningarna. Sist men inte minst är du social, positiv och prestigelös.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Danderyd
- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 8 år med möjlighet till förlängning och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teamledare kundtjänst till Danderyd

Ansök    Maj 31    Andara Group AB    Kundtjänstchef
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer dels att arbeta med att styra och fördela arbetet i grupp och dels arbeta operativt med olika kundserviceärenden. Arbetsuppgifter Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 3 kundservicemedarbetare. I rollen kommer du också att hantera reklamationer, garant... Visa mer
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer dels att arbeta med att styra och fördela arbetet i grupp och dels arbeta operativt med olika kundserviceärenden.



Arbetsuppgifter

Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 3 kundservicemedarbetare.

I rollen kommer du också att hantera reklamationer, garantiärenden, uppsägningar och svåra kundärenden. Du kommer att ha löpande kontakt med kunder, säljare, återförsäljare och ekonomiavdelningen.

I rollen ingår även att se över och löpande förbättra rutiner och processer. Du kommer att arbeta nära många andra avdelningar på företaget.

Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.

Kvalifikationer

Du ska ha teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en mindre grupp. Vi ser även att du har erfarenhet av kundtjänstärenden och reklamationer. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.

- Goda kunskaper i Office 365 (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Kunskap om affärssystemet SAP är meriterande


Personliga egenskaper

Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många ärenden samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera.



Vi söker dig som är starkt engagerad i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till både att företaget fortsätter att växa och att dina medarbetare trivs och är motiverade. Du har pondus och säkerhet i ditt teamledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare.



Du är alltid öppen för nya arbetssätt samt har kunskap att tänka nytt och driva igenom förändringar. Du är serviceorienterad och gör alltid det lilla extra för att både din grupp och era kunder ska få de bästa tänkbara förutsättningarna. Sist men inte minst är du social, positiv och prestigelös.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Danderyd
- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teamledare kundtjänst till Mörby Centrum

Ansök    Okt 22    Andara Group AB    Kundtjänstchef
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer att kombinera ditt teamledarskap med att arbeta operativt i gruppen. Vår kund är ett framgångsrikt teknikföretag inom byggbranschen med trevligt kontor mitt i Mörby Centrum. Arbetsuppgifter Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 4 erfarna kundservicemed... Visa mer
Vi söker en teamledare för en mindre kundservicegrupp som fokuserar på reklamationer och komplexa kundtjänstärenden. Du kommer att kombinera ditt teamledarskap med att arbeta operativt i gruppen.

Vår kund är ett framgångsrikt teknikföretag inom byggbranschen med trevligt kontor mitt i Mörby Centrum.



Arbetsuppgifter

Som teamledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet i gruppen. Gruppen består förutom dig av 4 erfarna kundservicemedarbetare.

I rollen kommer du också att utreda och hantera reklamationer, garantiärenden, avtalsuppsägningar och svåra kundärenden. Du kommer att ha löpande kontakt med säljare, återförsäljare och ekonomiavdelningen.

I rollen ingår även att se över och löpande förbättra rutiner och processer. Du kommer att arbeta nära många andra avdelningar på företaget.

Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.



Kvalifikationer

Det är ett krav att du har teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en mindre arbetsgrupp. Vi ser även att du har erfarenhet av kundtjänstärenden och reklamationer. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.

- Goda kunskaper i Office 365 (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Kunskap om affärssystemet SAP är meriterande


Personliga egenskaper

Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många bollar i luften samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera.



Vi söker dig som är starkt engagerad i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till både att företaget fortsätter att växa och att dina medarbetare trivs och är motiverade. Du har pondus och säkerhet i ditt teamledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare.



Du är alltid öppen för nya arbetssätt samt har kunskap att tänka nytt och driva igenom förändringar. Du är serviceorienterad och gör alltid det lilla extra för att både din grupp och era kunder ska få de bästa tänkbara förutsättningarna. Sist men inte minst är du social, positiv och prestigelös.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Danderyd
- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 8 månader med möjlighet till förlängning och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Customer Success & Tech Support Manager, Tobii Pro

Ansök    Mar 31    Tobii Pro AB    Kundtjänstchef
Tobii Pro is now looking to fill the position of Customer Success & Tech Support Manager. With a rapidly expanding market, a world leadership in eye tracking research and endless business opportunities based on eye tracking technology, the potential is huge! This is the role for you who knows that anyone can be a manager. However, being a leader means a team have actively chosen to follow you! A role for you who is always putting your team and the customer... Visa mer
Tobii Pro is now looking to fill the position of Customer Success & Tech Support Manager. With a rapidly expanding market, a world leadership in eye tracking research and endless business opportunities based on eye tracking technology, the potential is huge!
This is the role for you who knows that anyone can be a manager. However, being a leader means a team have actively chosen to follow you! A role for you who is always putting your team and the customer first. The role for you who can´t get enough of cutting-edge technology and bringing our customers to that “WOW” moment!
The role and responsibilities
You will join a stellar team who are the product experts to whom colleagues and customers turn to when in need of training, advice and technical competence. In this role, you will coordinate the daily activities of the Technical Support team, ensure execution of the Customer Success strategy and support and help the team in the transition from reactive to proactive support.
You will primarily:
Coach and develop your team
Be the voice of the customer within our company
Ensure the team delivers according to our SLAs and internal processes
Understand, define, and refine the customer base on a continuous basis
Assesses how an organization's sales, marketing and service departments work together to deliver seamless customer service.



We are looking for someone with
Bachelor’s degree in business, engineering or similar
Has 2+ years of relevant business experience, experience in managing and building teams
Strong leadership skills, and a great can-do-and-succeed-together-attitude
Excellent problem-solving skills with the ability to adapt quickly and be resourceful
You feel comfortable to interact with the tech savvy people while you can make computer novices feel supported and understood as well
Experience of SalesForce as an Administrator
Great communication skills in English. Other language skills are a bonus!

Does it sound like you?
To be successful in this role we believe that you are a curious person open to new ideas on improvements and solutions. You believe that being quality conscious is a key ingredient in any task. You feel an urge to make things real, and dare to take lead whenever needed but also are an exceptional good listener and great teacher. You will have a great impact on Tobii Pro´s future and we think you have a passion in finding solutions to identify customer problems.
Tobii Pro is a dynamic and growing company, and we want you to be a part of building this company together with us. You get to work on unique and creative projects together with passionate colleagues from all around the world. Life is short so we choose to spend it building high tech products that matter.
Watch this video to learn more about us!
Next step Please address your questions to Sofia Rosby and submit your resume through our website. Don’t wait - at Tobii we move quick!
Welcome! Visa mindre

Service- och Supportansvarig

Ansök    Dec 20    Ortivus AB    Kundtjänstchef
Vad du gör Vi letar efter en Service och Support Teamleader som kan ta sig an utmaningar, leda och vara aktivt deltagande i service och supportteamets dagliga arbete. Du blir ansvarig för Service och Supportteamet som är baserat på våra kontor i Stockholm, Danderyd och Southhampton, UK. Service och Supportteamet expanderar och tillhandahåller andra linjens support, problemlösning, projektarbete, installationer, testning, reparationer och kundutbildning. Te... Visa mer
Vad du gör
Vi letar efter en Service och Support Teamleader som kan ta sig an utmaningar, leda och vara aktivt deltagande i service och supportteamets dagliga arbete. Du blir ansvarig för Service och Supportteamet som är baserat på våra kontor i Stockholm, Danderyd och Southhampton, UK. Service och Supportteamet expanderar och tillhandahåller andra linjens support, problemlösning, projektarbete, installationer, testning, reparationer och kundutbildning. Teamet använder moderna IT-stöd för att kunna genomföra support via fjärraccess, men även på plats hos kund. Resor förekommer.
Rollen innebär regelbunden kontakt med våra kunder som ambulanspersonal, sjuksköterskor, medicintekniker och IT-tekniker men även IT-leverantörer och partners. Du blir ansvarig för våra serviceavtal samt löpande uppföljning och utveckling av vårt service- och supporterbjudande. Du kommer att ge support åt tekniker, framförallt på Windowsbaserade servrar och arbetsstationer. Kunskap om nätverksteknik och virtualisering är meriterande. Du leder teamet med avseende på prioriteringar, mål, utveckling av nya rutiner och processer samt personlig coachning. Du arbetar även med uppföljning av teamets gemensamma mål samt individuella mål och utvecklingsplaner.
Vem är du
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en bred roll på ett litet företag där du kommer att få stor möjlighet till påverkan. Vi tror att du har en avslutad eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT, elektronik eller motsvarande. Du arbetar idag som serviceansvarig på ett IT- eller medicinteknikbolag. Du har ett antal års erfarenhet av arbete i motsvarande roll, har goda ledaregenskaper och erfarenhet av att driva och leda arbetet i ett supportteam. Viktigt är att du har god kunskap om service- och supportavtal. Tjänsten kräver en god dator- och systemvana. Har du teknisk bakgrund inom mjukvara är det meriterande. Då Ortivus är ett internationellt företag är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav.


Vad kan vi erbjuda dig
Vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst i ett expanderande företag där en prestigelös och engagerad företagskultur råder. Du kommer att få arbeta med en produkt som verkligen hjälper ambulanssjukvården att ge rätt vård i rätt tid. Ortivus har certifierade ledningssystem för kvalitet, informationssäkerhet och tjänsteleverans (ISO 13485, ISO 27001, ISO 20000-1) som styr arbetet. Företaget växer och vi satsar just nu ytterligare på service och supportverksamheten. Bland annat kommer reparation och lager, som idag ligger utlokaliserat, flyttas till våra egna lokaler i Danderyd. Vi erbjuder marknadsmässiga löne- och anställningsvillkor samt arbetsrelaterade förmåner.
Ansökan
Om du vill göra skillnad och jobba med Service och support i ett entusiastiskt och kompetent team rekommenderar vi att du skickar in din ansökan omgående. Välkommen att skicka din ansökan till: [email protected]. Märk ansökan med ”Ansvarig Service och Support”.
Vi är Ortivus, Nordens ledande leverantör av övervaknings- och beslutsstödsystem inom sjukvården. Vår produkt MobiMed finns idag i över 2 000 ambulanser i Sverige, Storbritannien och i ett antal andra länder. Ambulanssjukvårdaren eller läkaren på sjukhuset kan med MobiMed i realtid ta del av en patients vitala data och journal, få automatiserat beslutsstöd, samråda med experter på sjukhuset och –om det behövs – omedelbart sätta in rätt behandling. Vi vet att det ofta är de första minuterna, som är avgörande för utgången. Det är där vi och du kan göra skillnad. Vi vill leverera ännu bättre system till våra kunder världen över. Visa mindre

Är du vår nya supportchef med bakgrund inom kyla och värme?

Ansök    Mar 2    Daikin Sweden AB    Kundtjänstchef
Är du en ledare med en bakgrund som kyl och serviceledare mot B2B/ B2C-produkter, kyl/ värmekonsult eller kyl/värme-projektledare? Gillar du att coacha och utveckla medarbetare? Gillar du att vara med och driva förändringar? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Vi söker just nu efter en supportchef till vår supportavdelning Supportgruppen hjälper våra kunder, installatörerna och återförsäljarna med felsökning/rådgivning på samtliga Daikin´s produ... Visa mer
Är du en ledare med en bakgrund som kyl och serviceledare mot B2B/ B2C-produkter, kyl/ värmekonsult eller kyl/värme-projektledare? Gillar du att coacha och utveckla medarbetare? Gillar du att vara med och driva förändringar? Då kan det vara dig vi söker!




Om tjänsten
Vi söker just nu efter en supportchef till vår supportavdelning
Supportgruppen hjälper våra kunder, installatörerna och återförsäljarna med felsökning/rådgivning på samtliga Daikin´s produkter
Supportavdelningen består idag av en 1-line, 2nd- line och fälttekniker, gruppen är utspridd inom Sverige med fokus på Stockholm. Supportchefen är stationerad i Stockholm men det förekommer resor inom Sverige
Gruppen är idag totalt 11 st, för att möta vår utveckling och ökade försäljning så rekryterar vi ännu fler till gruppen.
Vår kundsupport är viktig och därför behöver vi en supportchef som ska fokusera på att utveckla gruppen och arbetssättet, säkerställa att den tekniska kunskapen hos gruppen är hög. Vid behov agerar du som ett tekniskt stöd. Du har hela personalansvaret.
Vid högt tryck på vår supportavdelning kommer den du att få rycka in och ta samtal gällande felsökning/rådgivning samt utföra de administrativa uppgifterna som medföljer.
Du har ett tätt samarbete med våra produktchefer ute i Europa och med övriga gruppchefer
Du kommer att rapportera till vår VD
Dina arbetstider kommer i regel vara mån-tors kl 8-16,30 och fre kl 8-16. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Stockholm (Danderyd). Vi är en modern arbetsgivare som vill att livspusslet ska gå ihop, därför arbetar vi även hemifrån när det passar.
Detta söker vi
Vi söker dig som tidigare arbetat som t.ex kyl och serviceledare mot B2B/ B2C-produkter, kyl och värmekonsult eller kyl/värme-projektledare.
Vi söker utöver det, dig som har ledarerfarenhet och vill utvecklas inom ledarskapet. Du trivs i en roll där du får människor att lyckas genom tydlighet i såväl ditt sätt att agera som din kommunikation
För att trivas i rollen behöver du tycka om att ha personalansvar, driva gruppen framåt, ständigt utveckla dig själv och din grupp, förändra processer och rutiner, det för att möta den förändring som nu sker i snabb takt. Vi på Daikin är mitt i en transformation, där vi arbetar med att effektivisera oss både internt och externt.
Vi har redan infört ett antal nya system/appar. Du behöver därför ha intresse och förståelse för tekniken och den pågående digitaliseringen.
Du ser förändring i ett bolag som något positivt, där du gärna bidrar med idéer, delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper samt tycker det är roligt att få vara med att driva och utveckla gruppen. Du trivs med att vara handlingskraftig, att få arbeta fritt och kreativt utan en färdig manual där ingen dag är den andra lik.
Du är en sann och pålitlig lagspelare som är trygg i rollen som ledare. Som en trygg ledare ser vi att du har ”skinn på näsan” där du är bekväm med att stå fast vid fattade beslut gentemot kunder och personal. Vidare är du flexibel och handlingskraftig där du driver problem framåt till dess att dem är lösta
Du brinner för att bygga relationer med både kollegor och kunder samtidigt som du förstår affären, både förståelse för affärens mål och ekonomiska resultat som kvalitetsuppföljning, kundfokus, lönsamhet och kundnöjdhet.
Att jobba på Daikin
Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens. Dessa hålls både i Sverige och utomlands och ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Utvecklas du så utvecklas Daikin Ett av våra värdeord är att ”Ha Kul!”, vilket vi verkligen har!
Vi erbjuder dessutom goda förmåner såsom sex veckors semester, 5000kr i friskvårdsbidrag, arbeta hemifrån och bra pensionsavtal för att nämna några.
Är du nyfiken på hur det är att jobba på Daikin och vilka förmåner som erbjuds? Då rekommenderar vi att du läser vidare här. Visa mindre

Customer Service & Support Manager, Tobii Dynavox 

Ansök    Nov 27    Tobii Dynavox AB    Kundtjänstchef
re you passionate about the impact of first-class customer support and order management on an organization and its customers? Are you a motivating leader who knows how to coach and empower a team? Would you like to use your expertise for a meaningful purpose? Then we’ve got the role for you… Tobii Dynavox is seeking a Customer Service & Support Manager for our Eurow markets. Tech with a purpose Tobii Dynavox, part of the Tobii group, is the world leader i... Visa mer
re you passionate about the impact of first-class customer support and order management on an organization and its customers? Are you a motivating leader who knows how to coach and empower a team? Would you like to use your expertise for a meaningful purpose? Then we’ve got the role for you…
Tobii Dynavox is seeking a Customer Service & Support Manager for our Eurow markets.
Tech with a purpose
Tobii Dynavox, part of the Tobii group, is the world leader in eye tracking and speech generating devices - products that help individuals with speech and motor impairments live richer and more independent lives. Our assistive technology gives people a voice in entirely new and often game-changing ways. We have everything from design, research & development, production, customer service and support right here on-site, making it easier to get to the heart of our products and customers.
The day-to-day
As Customer Service & Support Manager, your primary goal is to lead your team in providing world class customer service and support to end users and resellers in Europe and the Rest of World (EUROW).
You will:
Manage and coach our amazing customer service team based in Stockholm and Sheffield UK, including Customer Service, Support and Order Management
Set clear objectives, evaluate progress and instill a culture with focus on teamwork, service excellence and ownership for resolving customer issues
Maintain and optimize operating policies, procedures, processes and systems
Develop and implement strategic plans and objectives to raise the overall business value
Develop and manage departmental budgets and forecasts
Build relationships with Sales Partners and service hubs
Collaborate with interdepartmental leaders and staff to meet organizational goals and objectives and represent the interests of the Customer Service, Support and Order Management team

Qualifications
To be successful in this role, we’re looking for someone with the following:
Experience in a customer service or technical support role withing hardware or software product
Solid experience from a manager’s position within customer support
Bachelor’s Degree in Business or a technical discipline
Proficiency in Microsoft Office Suite
Experience working with Salesforce or other CRM systems
Excellent communication and writing skills in English (Swedish is a plus)

Sound like you?
We believe that you are a person who likes to take ownership for your area of responsibility and thrives when you receive a lot of trust. You are self-motivated with high internal drive and know how to succeed together with your team. You have a coaching and empowering leadership style and are confident leading a successful team. To succeed in this role, we´re looking for someone who is customer care- oriented with a high desire to ensure every customer experience is positive.
Are You Our Next Tobiian?
Working at Tobii is like being in the heart of innovation. You get to work on unique and creative projects, together with passionate colleagues from around the world. Tobii brings a voice to people disabilities, helps us understand human behavior and revolutionizes the way we interact with technology. Life is short so we choose to spend it building high tech products that matter. What’s more, Tobii is consistently rated in the top 5 workplaces in Sweden. So if you want to build a company rather than just work for one, take pride in honest hard work, and want to perform freely in an open environment where you can be yourself, you’ll feel right at home.
Watch this video to learn more about us!
Next step
Please address your questions to Sanna Fridell and submit your resume through our website. Don’t wait - at Tobii we move quickly
Welcome! Visa mindre

Avdelningschef reception och butik till AniCura Djursjukhuset Albano str...

Ansök    Sep 21    Anicura AB    Kundtjänstchef
I samband med att vi implementerar ny organisatorisk modell, där ledarskap, arbetsmiljö och tillväxt är i fokus - utökar vi med fyra nya chefspositioner; två avdelningschefer och två operativa avdelningschefer. Vi ersättningsrekryterar samtidigt ytterligare en avdelningschef, som kommer bli vakant under hösten. OM OSS AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd strax norr om Stockholm är ett av Sveriges ledande djursjukhus. Vi bedriver all typ av veterinärvår... Visa mer
I samband med att vi implementerar ny organisatorisk modell, där ledarskap, arbetsmiljö och tillväxt är i fokus - utökar vi med fyra nya chefspositioner; två avdelningschefer och två operativa avdelningschefer. Vi ersättningsrekryterar samtidigt ytterligare en avdelningschef, som kommer bli vakant under hösten.

OM OSS
AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd strax norr om Stockholm är ett av Sveriges ledande djursjukhus. Vi bedriver all typ av veterinärvård för sällskapsdjur (främst hund och katt), akutsjukvård, primärvård, förebyggande vård och riktigt avancerad specialistsjukvård. Sjukhuset är utrustat för att alltid ligga i medicinsk-teknisk framkant och möjliggöra vård och service av högsta kvalitet. Vår vision är att tillsammans skapa framtidens djursjukvård.

VÅRT ERBJUDANDE
Vi erbjuder ett omväxlande arbete på ett trivsamt och populärt djursjukhus med ca 45 000 besök per år, ett brett utbud av vårdtjänster och intressanta fall. Här arbetar ca 250 personer, varav ca 70 är veterinärer, många med specialistkompetenser inom en lång rad områden. Sjukhuset har precis genomgått en stor ombyggnation och är ett av Europas absolut finaste och mest moderna djursjukhus.

I vår reception välkomnar och registrerar vi våra patienter och kunder. Som avdelningschef till vår reception och butik arbetar du såväl strategiskt som operativt med planering, ledning, prioritering samt utveckling av verksamheten. Tillsammans med Gruppledare säkerställer du rutiner, flöden och ständigt förbättringsarbete. Du är medlem i Albanos ledningsgrupp och har personalansvar för ca 20 medarbetare samt ansvar för avdelningens budget och budgetarbete. Du arbetar kliniskt/operativt i verksamheten ca 40% av din tid. Du rapporterar till Albanos sjukhuschef.

DIN PROFIL
Vi tror att du kommer från en serviceinriktad bransch och verksamhet med kunden i fokus, där du leder, samordnar och utvecklar verksamhet och människor.

Du är lugn och trygg i din roll och van att möta människor i olika situationer. Du tycker om att utveckla individ och verksamhet. Du är samarbetsvillig, ansvarstagande, välorienterad och lojal. För att lyckas i rollen ser vi att du är en skicklig kommunikatör, sätter kunderna i fokus och är intresserad av att utveckla djursjukhuset. AniCura är ett värdegrundsbaserat företag och du känner dig bekväm med vår värdegrund: Tillsammans, Eget ansvar, Trygghet och Omtanke, Kompetens och Utveckling, Rakt och Ärligt.

Vi söker en chef och ledare som:

- har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och driva projekt
- har ledarerfarenhet
- trivs med att arbeta på ett värdegrundsbaserat entreprenöriellt företag
- har djurvana
- har en vana och erfarenhet att möta människor i olika situationer
- har hög integritet


Vår ambition är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren inom djursjukvården. Våra patienter och djurägare ska uppleva högsta vårdkvalitet och bästa kundservice. Vår personal har ett passionerat engagemang och vi söker därför de bästa ledarna. Vill du ha ett utvecklande arbete och bidra till att bygga ett stabilt djursjukhus i ett engagerat team? Då ska du söka denna tjänst!



OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Intervjuer och urval sker löpande.

För frågor om rollen kontakta sjukhuschef Eva Andersson 076-6778062 eller HR-chef Linda Ekendahl 0768-658750

Ansök senast 5 oktober 2020. Visa mindre