Lediga jobb som Affärsområdeschef i Danderyd

Se lediga jobb som Affärsområdeschef i Danderyd. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Danderyd som finns hos arbetsgivaren.

Interim chef sökes till offentlig kund i Stockholm

Jurek söker nu en erfaren interim chef med erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete och arbete inom kommunal sektor för ett konsultuppdrag i Stockholm. Välkommen in med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Som chef för administrativa avdelningen ansvarar du för att utveckla och förvalta administrativa processer, rutiner och gemensamma arbetssätt för hela förvaltningen. Du planerar, organiserar och utvecklar av avdelningens och säkerställer kritis... Visa mer
Jurek söker nu en erfaren interim chef med erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete och arbete inom kommunal sektor för ett konsultuppdrag i Stockholm. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som chef för administrativa avdelningen ansvarar du för att utveckla och förvalta administrativa processer, rutiner och gemensamma arbetssätt för hela förvaltningen. Du planerar, organiserar och utvecklar av avdelningens och säkerställer kritiska rutiner och funktioner. Du ansvarar för att avdelningen genomför det löpande arbetet i enlighet med det beslutade årshjulet inom ekonomiprocessen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbetsledning av avdelningens resurser och in om uppdraget
• Verksamhetsutveckling
• Administration gällande ledningsgruppens arbete
• Delaktig i kommunens olika forum och grupper som träffar avdelningens arbete
• Informationshantering inom förvaltningen
• Internprojektansvarig inom utveckling av förvaltningens processer och rutiner

Vem är du? 

Obligatoriska formella kompetenser;

• relevant högskoleutbildning inom något av avdelningens ansvarsområden eller kontorets kärnverksamheter
• erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner
• erfarenhet av arbete i kommunal sektor
• erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete
• minst 5 år erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig sektor.

Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling.

Vi söker dig som är resultatorienterad, sätter upp höga mål för sig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål och gör vad som krävs för ett gott resultat. Är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga målen och strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Är samarbetsorienterad och anpassar sig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är relationsskapande och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer.
Du erbjuds
Uppdraget startas snarats möjligt och gäller till och med sista juni 2025 med möjlighet till förlängning sex (6) månader (sista december 2025). Placering är i Danderyd, Stockholm. Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek Talents hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på [email protected] eller Emelie Kumlin på [email protected] 
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Business Development Manager/ Sales Manager

Business Development/ Sales Manager in Start-up Healthcare Collective Minds Radiology Stockholm County, Sweden (Hybrid) Save Apply Collective Minds Radiology is a health-tech startup founded in Stockholm, Sweden in 2017. We develop and deliver a cloud-based collaboration platform for healthcare with access to data, and human and digital expertise. Together with our partners and customers, we offer products and services within medical imaging research, cli... Visa mer
Business Development/ Sales Manager in Start-up Healthcare
Collective Minds Radiology Stockholm County, Sweden (Hybrid)
Save
Apply
Collective Minds Radiology is a health-tech startup founded in Stockholm, Sweden in 2017. We develop and deliver a cloud-based collaboration platform for healthcare with access to data, and human and digital expertise. Together with our partners and customers, we offer products and services within medical imaging research, clinical consultation, and education. https://about.cmrad.com
We have customers and partners across Europe and we are growing rapidly. As a result, we are looking for more people to help us build the world's largest healthcare collaboration platform. We currently have 50 employees across our offices in Stockholm, Barcelona, London/Leeds, Copenhagen and Oslo.
We are looking to strengthen our sales team We are now looking for a person with an extraordinary drive, sales experience and track record of delivering results and with the passion to take part in our journey to build a global health-tech company that improves and makes a difference both for users and ultimately for the individual patient. As Sales Manager your main focus will be on building strong relationships with educational institutions and identifying new business opportunities. You will work closely with our existing partners and customers to ensure that our platform meets their needs. In addition, you will collaborate with our product and marketing teams to tailor our offerings to the education sector. Your main goal is to drive revenue growth and expand our presence in the market. You love being out in the field, creating opportunities and closing deals for yourself, as well as mentoring your team to excel. You will be responsible for building the sales strategy, budget, and forecasts, as well as ongoing analysis and follow-up of business activities. Representing our company by attending relevant conferences and trade shows is also part of the job.
Who are we looking for? This job is ideal for someone with a successful sales track record in EdTech, or from selling education services within the healthcare sector, preferably from similar previous roles. Experience from other innovative SaaS companies with strong growth in the early stages is a big advantage. You have a Bachelor's degree or equivalent within Business, Healthcare, or a related field.
You have excellent communication and interpersonal skills, with the ability to engage with clients at various levels of seniority (radiographers, administrators, education managers, doctors, hospital- and university management etc). We are looking for someone with a result-oriented mindset and strong analytical skills in market research and trend analysis. You also have excellent skills in English, both written and spoken, and a willingness to travel as needed to meet with customers and attend industry events.
Do not wait to apply - we would love to discuss this opportunity in more detail with you! If you would like to be a part of a team with passion, expertise and connections, and you want to challenge, change and improve the future of healthcare, please send in your application today through LinkedIn. For any questions, please contact [email protected] Visa mindre

Djursjukhuschef till AniCuras Djursjukhus Albano

Är du en trygg, erfaren och affärsinriktad ledare som brinner för att skapa förtroendefulla relationer? Har du ett stort djurintresse och lockas av att få verka i en spännande och engagerad miljö? Då kan du vara den Djursjukhuschef som vi söker till Albanos Djursjukhus. Albano Djursjukhus, som ligger i Danderyd i Stockholm, är ett av de största djursjukhusen i Norden. Här arbetar ca 200 medarbetare varje dag med att ge hundar och katter avancerad djursjuk... Visa mer
Är du en trygg, erfaren och affärsinriktad ledare som brinner för att skapa förtroendefulla relationer? Har du ett stort djurintresse och lockas av att få verka i en spännande och engagerad miljö? Då kan du vara den Djursjukhuschef som vi söker till Albanos Djursjukhus.

Albano Djursjukhus, som ligger i Danderyd i Stockholm, är ett av de största djursjukhusen i Norden. Här arbetar ca 200 medarbetare varje dag med att ge hundar och katter avancerad djursjukvård, dygnet runt. Albano har sedan starten för ca 40 år sedan legat i framkant i forskning och utveckling av djursjukvård och på sjukhuset arbetar idag en rad specialister inom olika områden, vilket medför att sjukhuset är en remissinstans för många andra kliniker i Stockholmsområdet.

Om rollen
Som Djursjukhuschef för Albano har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av Albano vilket innefattar dagliga prioriteringar, produktionsstyrning och fördelning av resurser för att optimera verksamheten att uppnå sina mål. Vid din sida har du Albanos ledningsgrupp som består av avdelningsansvariga veterinärer och sköterskor samt schemachef, HR och chefsveterinär. Som Djursjukhuschef för Albano rapporterar du till Regionchefen för Stockholm och har själv 10 direktrapporerande medarbetare.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Ansvar för den dagliga driften
• Resultat- och budgetansvar
• Säkerställa kvalitet samt nöjda medarbetare och kunder
• Sätta ramverk för styrning av verksamheten i enlighet med den operativa modellen för AniCura
• Tillsammans med din ledningsgrupp upprätta en verksamhetsplan med tydliga prioriteringar och aktiviteter för att optimera verksamheten
• Fortsätta arbetet med att implementera den struktur- och kulturförändring som är en effekt av den transformationsresa organisationen befinner sig i
• Bidra till regionens samverkan

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och flerårig ledarerfarenhet från en personalintensiv och tjänsteproducerande verksamhet där du har haft ett helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi i en verksamhet. Du har stor känsla och intresse för djur och har med fördel arbetat inom den privata human- eller tandvården.

Vidare ser vi att du är en affärsinriktad och relationsskapande person som har lätt för att bygga förtroende. Du är nyfiken och har en stor vilja att sätta dig in i verksamheten och trivs i en affärsnära och operativ roll. Som ledare är du tydlig, inkännande och ödmjuk och du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar AniCura med Jurek. Du söker tjänsten via annonsen på jurek.se och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Strååt på [email protected] alt 076-002 69 75 eller researcher Sandra Waldnert på [email protected] alt 076-002 69 37.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om AniCura
AniCura, som är en del av Mars Petcare, är en familj av noga utvalda djursjukhus och djurkliniker som erbjuder modern och högkvalitativ djursjukvård på 450 platser i Europa varav 35 platser i Sverige. Vi har ett heltäckande utbud av veterinärvårdstjänster med fokus på avancerad diagnostik och kirurgi och vi förenas i vårt veterinärmedicinska kunnande, vår yrkesstolthet och vår genuina kärlek till djuren. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en inspirerande och utmanade miljö, där flera av Europas framstående specialister är verksamma.

Vår ambition är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren inom djursjukvården. Vi investerar betydande resurser och tid i kompetensutveckling, eftersom vi vet att nöjda medarbetare är en förutsättning för att nå våra mål om att erbjuda högsta möjliga vårdkvalitet och ha den bästa kundservicen. Det är människorna som arbetar här och vår företagskultur som gör AniCura unikt. Vi har en stark gemenskap och tror på att vara en arbetsplats där medarbetare kan inspirera varandra, känna arbetsglädje och vara med och påverka sin vardag. Vårt breda nätverk av duktiga medarbetare skapar trygghet såväl för djurägare som internt. All samlad kunskap gör att vi kan driva nya idéer, forskning och erbjuda våra patienter specialiserad djursjukvård. Tillsammans står vi stadigt förankrade i den veterinärmedicinska världen med blicken riktad mot framtidens djursjukvård.

Varmt välkommen att bli en del av oss! Visa mindre

Regionchef till Forenede Services kontor i Danderyd

Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till vår... Visa mer
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare.

Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och laga mat bäst. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur med högt i tak där trivsel och engagemang är i fokus.
Om rollen

Affärsområde Öst omfattar geografiskt ett område som spänner från Linköping till Falun samt Gotland. Till detta område, med placering i Danderyd, söker vi nu vår nästa Regionchef; en nyckelroll för att vårt affärsområde ska fungera!

Vi befinner oss just nu mitt i ett omfattande strategi- och förändringsarbete och här kommer du att ha en viktig roll med att ge chefsstöd till våra Serviceledare (första ledets driftschefer) samtidigt som du ansvarar för affärsområdets merförsäljning och att vi når upp till gällande kvalitetskrav och levererar enligt avtal. Bland annat!

I rollen ingår att:


• Arbetsleda och utveckla våra serviceledare
• Säkerställa att affärsområdet når upp till gällande mål
• Ansvara för budget- och prognosarbetet
• Ansvara för uppstartsprocessen
• Ansvara för merförsäljningen

Resor i tjänsten förekommer och du kan räkna med ca 1 resdag i veckan.

Du kommer att rapportera till Affärsområdeschefen och ingå i affärsområdesledningen. Serviceledare kommer i sin tur att rapportera till dig.

Vi söker dig som är


• Diplomatisk och socialt smart – du behöver kunna kommunicera både internt med Serviceledare och annan personal samt med kund. Du har en förmåga att bygga broar mellan människor och kan sälja in idéer och på så sätt få människor med dig.
• Flexibel – då vi är mitt i förändringsarbetet på flera plan ställer detta krav på dig att kunna ställa om och hitta lösningar.
• Analytisk – ett absolut måste är tex att kunna läsa en resultaträkning

Skall-krav


• Erfarenhet av ledarskap och chefsstöd – du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer
• Erfarenhet av städbranschen eller servicebranschen
• Stark förståelse för drift och vad som driver lönsamhet
• B-Körkort
• Administrativt stark och mycket goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande


• Eftergymnasial utbildning
• SRY/PRYL eller motsvarande
• Insta nivå 3 eller högre

Vad kan vi erbjuda dig?

Företaget du kommer till har nära till beslutsprocessen, högt i tak samt trevliga, ambitiösa och målinriktade kollegor. Vi är ett multikulturellt företag där människor och service står i centrum. Vi har en god sammanhållning och hanterar framgångar och motgångar tillsammans. Vi vinner som ett lag och förlorar som ett lag.

Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag, olika personalrabatter och nyanställda får relevant introduktion för att få rätt förutsättningar i den nya rollen.

Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning.

Som en del i rekryteringsprocessen, för de roller som kräver det, gör vi en bakgrundskontroll från belastningsregistret. Urval sker löpande.

Vill du bli en del av oss? I så fall, välkommen in med din ansökan senast den 24 februari! Visa mindre

Affärsområdeschef till Socionombemanningen

Vi söker Dig som vill bli en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa, i rollen som affärsområdeschef för socionombemanningen. Vi ser en stadigt växande efterfrågan på chefer och socionomer från våra kunder – därför behöver vi dig! Hos oss får du chansen att bygga upp, leda samt utveckla vårt affärsområde för socionombemanningen, interim management. Kvalifikationer Vi ser att du har flera års erfarenhet av att arbeta inom den sociala sektorn. Du har en a... Visa mer
Vi söker
Dig som vill bli en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa, i rollen som affärsområdeschef för socionombemanningen. Vi ser en stadigt växande efterfrågan på chefer och socionomer från våra kunder – därför behöver vi dig! Hos oss får du chansen att bygga upp, leda samt utveckla vårt affärsområde för socionombemanningen, interim management.

Kvalifikationer
Vi ser att du har flera års erfarenhet av att arbeta inom den sociala sektorn. Du har en akademisk utbildning inom vård- och omsorgsområdet eller inom socialt arbete. Du har erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling. Du är trygg som person att leda medarbetare och projekt på ett strukturerat, motiverande och målinriktat sätt. Du har ett konsultativt förhållningssätt och drivs av att ro affärer i hamn, således har du en bakgrund inom försäljning. Du är mån om att leverera med hög kvalitet, samt förstår vikten av att generera konsult- och kundnöjdhet. Erfarenhet av upphandling och avtalsskrivningar.


Arbetsuppgifter
Som vår nya affärsområdeschef är du med och fortsätter bygger upp Vårdlänkens affärsområde för socionombemanningen. Du kommer att arbeta operativt och i din roll leda, coacha och fördela uppdragen i ditt team. Du kommer också arbeta för att skapa nya affärsmöjligheter genom kundbesök och merförsäljning, vilket innebär flertalet kundkontakter.

Anställning
Du kommer att bli anställd som affärsområdeschef för socionombemanningen på Vårdlänken Bemanning & Rekrytering. Arbetsplatsen är på vårt kontor i Danderyd, tillsammans med ett härligt gäng trevliga och ambitiösa kollegor. Tjänstegrad: 100 %. Arbetstid kontorstid, måndag - fredag.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

Om oss
Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.

Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.

Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken Visa mindre

Driven affärsområdeschef till Viking Kontroll

Arbetsbeskrivning Är du en driven affärsutvecklare med bakgrund inom fordonsbranschen? Då kan du vara Viking Kontrolls nya affärsområdeschef! Viking Sverige etablerar ett nytt affärsområde och söker därför en Affärsområdeschef och ledare till Viking Kontroll. I din roll som Affärsområdeschef ansvarar du för etablering och utveckling av nätverk av kontrollstationer samt införsäljning av våra tjänster. Du kommer att jobba tätt med den norska ledningen som s... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven affärsutvecklare med bakgrund inom fordonsbranschen? Då kan du vara Viking Kontrolls nya affärsområdeschef!

Viking Sverige etablerar ett nytt affärsområde och söker därför en Affärsområdeschef och ledare till Viking Kontroll. I din roll som Affärsområdeschef ansvarar du för etablering och utveckling av nätverk av kontrollstationer samt införsäljning av våra tjänster. Du kommer att jobba tätt med den norska ledningen som stöttar dig i ditt arbete. Du kommer först och främst rikta dig mot företagsmarknaden, mot både nya och befintliga kunder, för att sälja in vår egenbyggda besiktningstjänst. På sikt kan även personalansvar tillkomma. Rollen utgår ifrån nybyggda lokaler i Danderyd och kommer innefatta en del resor, vilket ger en varierad arbetsmiljö. Som del i en nordisk koncern och en redan etablerad verksamhet i Norge, kommer rollen att rapportera till VD för Viking Kontroll Norge.


Din Profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet av fordonsbranschen, och ett brinnande intresse för försäljning och utveckling av affär. Har du dessutom en utbildning inom ekonomi eller marknadsföring är det också meriterande. För att passa in i rollen skall du vara motiverad av utmaningar, ha drivkraft, ha en god strukturell förmåga och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att påverka, utveckla och ta ansvar. Du kommer att få utlopp för både idérikedom samt kreativitet och vi tror också att du trivs i en dynamisk miljö. Tjänsten innebär många kontaktytor och vi kommer därför sätta stor vikt vid social kompetens. Du har god vana vid att arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i PowerPoint och Excel. Svenska, engelska och B-körkort är krav för tjänsten.

Om företaget
Viking Kontroll i Sverige kommer etableras som en neutral aktör för att utföra VDN-deklarationer/inbytestest på begagnade bilar, värdering av onormalt slitage vid återlämning av leasingbil, samt fordonsbesiktning. Bilmarknaden och ägarskap till bil är under stora förändringar. Med våra produkter och tjänster kommer vi att vara en aktör som snabbt kan anpassa oss till framtidens bilbehov för såväl privat- som näringslivet.
Viking Sverige AB, som annars är mest känt för tjänster inom vägassistans, är del av den nordiska koncernen Viking Assistance Group AS som i sin tur är ett helägt bolag inom If P&C Insurance Holding Ltd. Viking Kontroll AS har funnits på den norska marknaden sedan 2019, och idag erbjuds tjänsten på 16 platser runt om i landet, med sikte på ytterligare 10 inom 2 år. Verksamheten riktar sig till såväl privat- som näringslivskunder, och har som mål att etablera sig i samtliga nordiska länder.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har ni frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Teo Sandahl på [email protected].
Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Tax manager till förvärvsintensiv verksamhet

Arbetsbeskrivning: Vi söker nu en erfaren konsult inom skatt- och momsredovisning. Du kommer även stödja M&A funktionen, Treasury samt fungera som huvudkontakt för verksamheten för allt som rör skatt. I rollen kommer du ha kontakt med verksamhetens 15 olika legala enheter och du kommer även vara involverad i omstruktureringar samt ev. förvärv. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: • Stödja organisationen vid skatt- och momsfrågor • Strategiskt... Visa mer
Arbetsbeskrivning:

Vi söker nu en erfaren konsult inom skatt- och momsredovisning. Du kommer även stödja M&A funktionen, Treasury samt fungera som huvudkontakt för verksamheten för allt som rör skatt. I rollen kommer du ha kontakt med verksamhetens 15 olika legala enheter och du kommer även vara involverad i omstruktureringar samt ev. förvärv.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Stödja organisationen vid skatt- och momsfrågor
• Strategiskt arbete kring skatteprocessen
• Utvärdering av skatterisker
• Ansvara för rapportering av internprissättning
• Ansvara för Due Diligence vid förvärv kopplat till skatt
• Compliance
• Internrapportering 

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare haft specialist roller inom skatt, redovisningschef eller likvärdigt. Du är van stödja verksamheten i expertis och har du även jobbat med treasury frågor kommer vi se det som meriterande. Vidare ser vi att du trivs i organisationer där det händer mycket och du är duktig på att prioritera olika uppgifter. Du är kommunikativ, prestigelös och motiveras av att driva projekt. Vi ser att du har goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med omgående start och som förväntas fortlöpa fram till november 2023. Kunden har sitt kontor i Danderyd men arbetet kan utföras mer eller mindre på distans. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på [email protected]

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Visa mindre

Driven affärsområdeschef till Viking Kontroll

Arbetsbeskrivning Är du en driven affärsutvecklare med bakgrund inom fordonsbranschen? Då kan du vara Viking Kontrolls nya affärsområdeschef! Viking Sverige etablerar ett nytt affärsområde och söker därför en Affärsområdeschef och ledare till Viking Kontroll. I din roll som Affärsområdeschef ansvarar du för etablering och utveckling av nätverk av kontrollstationer samt införsäljning av våra tjänster. Du kommer att jobba tätt med den norska ledningen som s... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven affärsutvecklare med bakgrund inom fordonsbranschen? Då kan du vara Viking Kontrolls nya affärsområdeschef!

Viking Sverige etablerar ett nytt affärsområde och söker därför en Affärsområdeschef och ledare till Viking Kontroll. I din roll som Affärsområdeschef ansvarar du för etablering och utveckling av nätverk av kontrollstationer samt införsäljning av våra tjänster. Du kommer att jobba tätt med den norska ledningen som stöttar dig i ditt arbete. Du kommer först och främst rikta dig mot företagsmarknaden, mot både nya och befintliga kunder, för att sälja in vår egenbyggda besiktningstjänst. På sikt kan även personalansvar tillkomma. Rollen utgår ifrån nybyggda lokaler i Danderyd och kommer innefatta en del resor, vilket ger en varierad arbetsmiljö. Som del i en nordisk koncern och en redan etablerad verksamhet i Norge, kommer rollen att rapportera till VD för Viking Kontroll Norge.


Din Profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet av fordonsbranschen, och ett brinnande intresse för försäljning och utveckling av affär. Har du dessutom en utbildning inom ekonomi eller marknadsföring är det också meriterande. För att passa in i rollen skall du vara motiverad av utmaningar, ha drivkraft, ha en god strukturell förmåga och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att påverka, utveckla och ta ansvar. Du kommer att få utlopp för både idérikedom samt kreativitet och vi tror också att du trivs i en dynamisk miljö. Tjänsten innebär många kontaktytor och vi kommer därför sätta stor vikt vid social kompetens. Du har god vana vid att arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i PowerPoint och Excel. Svenska, engelska och B-körkort är krav för tjänsten.

Om företaget
Viking Kontroll i Sverige kommer etableras som en neutral aktör för att utföra VDN-deklarationer/inbytestest på begagnade bilar, värdering av onormalt slitage vid återlämning av leasingbil, samt fordonsbesiktning. Bilmarknaden och ägarskap till bil är under stora förändringar. Med våra produkter och tjänster kommer vi att vara en aktör som snabbt kan anpassa oss till framtidens bilbehov för såväl privat- som näringslivet.
Viking Sverige AB, som annars är mest känt för tjänster inom vägassistans, är del av den nordiska koncernen Viking Assistance Group AS som i sin tur är ett helägt bolag inom If P&C Insurance Holding Ltd. Viking Kontroll AS har funnits på den norska marknaden sedan 2019, och idag erbjuds tjänsten på 16 platser runt om i landet, med sikte på ytterligare 10 inom 2 år. Verksamheten riktar sig till såväl privat- som näringslivskunder, och har som mål att etablera sig i samtliga nordiska länder.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har ni frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Teo Sandahl på [email protected].
Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Unit President to Tobii Tech

Ansök    Jun 17    Tobii Tech AB    Affärsområdeschef
Tobii Tech focuses on integrating Tobii’s core eye tracking technology into laptops, PC games, cars, industrial vehicles, medical image processing and many more products. If you want to be part of pioneers that take gaze control to new, exciting mass markets, we may have just the job for you!Tobii is the world leader in eye tracking – a technology that allows a computer to tell exactly where a person is looking. Eye tracking is used in a broad range of app... Visa mer
Tobii Tech focuses on integrating Tobii’s core eye tracking technology into laptops, PC games, cars, industrial vehicles, medical image processing and many more products. If you want to be part of pioneers that take gaze control to new, exciting mass markets, we may have just the job for you!Tobii is the world leader in eye tracking – a technology that allows a computer to tell exactly where a person is looking. Eye tracking is used in a broad range of applications including market research and eye controlled computer interfaces. Headquartered in Stockholm Tobii covers the global market with offices in USA, China, Japan, Norway, UK and South Korea. If you want to work with meaningful products and solve interesting problems, we might be the right company for you!Tobii Tech is looking for a Business Unit President. As head of Tobii Tech you will be responsible for driving the business unit in our journey to making eye tracking known and used all over the world. The role and responsibilitiesIn this role, you will be responsible for leading Tobii Tech, one of our business units. Your days will be filled withDirecting the organization to translate technical knowledge to business impactWorking together with breadth of companies to grow and shape a rich ecosystem of partnersDriving improvements throughout the organizationAll our jobs at Tobii are about innovation, passion and not the least - making things real.We are looking for someone who +10 years of experience in business leadership rolesExperience in building eco systems and business models where HW/SW/UX convergeProven knowledge in working in a global, high tech environmentAt Tobii we want you to be yourself and we welcome applicants from all walks of life. No matter if you wear high heels or sandals, or if you spend your nights at the gym or prefer playing Dungeons & Dragons with your colleagues. Welcome to Tobii!Tobii LifeWorking at Tobii is like being in the heart of innovation. Here you get to work on cool creative projects, together with passionate colleagues from all around the world. Our technology brings a voice to people with speech impairments, it helps us understand human behavior and it is revolutionizing the way we interact with technology. Life is short so we choose to spend it building high tech products that matters!If you want to build a company rather than just work for one. If you take pride in honest hard work and want to perform freely in an open environment where you can be yourself, you will feel right at home. It’s all about passion, innovation and making things real. Visa mindre

Driven affärsområdeschef till Viking Kontroll

Arbetsbeskrivning Är du en driven affärsutvecklare med bakgrund inom fordonsbranschen? Då kan du vara Viking Kontrolls nya affärsområdeschef! Viking Sverige etablerar ett nytt affärsområde och söker därför en Affärsområdeschef och ledare till Viking Kontroll. I din roll som Affärsområdeschef ansvarar du för etablering och utveckling av nätverk av kontrollstationer samt införsäljning av våra tjänster. Du kommer att jobba tätt med den norska ledningen som s... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven affärsutvecklare med bakgrund inom fordonsbranschen? Då kan du vara Viking Kontrolls nya affärsområdeschef!

Viking Sverige etablerar ett nytt affärsområde och söker därför en Affärsområdeschef och ledare till Viking Kontroll. I din roll som Affärsområdeschef ansvarar du för etablering och utveckling av nätverk av kontrollstationer samt införsäljning av våra tjänster. Du kommer att jobba tätt med den norska ledningen som stöttar dig i ditt arbete. Du kommer först och främst rikta dig mot företagsmarknaden, mot både nya och befintliga kunder, för att sälja in vår egenbyggda besiktningstjänst. På sikt kan även personalansvar tillkomma. Rollen utgår ifrån nybyggda lokaler i Danderyd och kommer innefatta en del resor, vilket ger en varierad arbetsmiljö. Som del i en nordisk koncern och en redan etablerad verksamhet i Norge, kommer rollen att rapportera till VD för Viking Kontroll Norge.


Din Profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet av fordonsbranschen, och ett brinnande intresse för försäljning och utveckling av affär. Har du dessutom en utbildning inom ekonomi eller marknadsföring är det också meriterande. För att passa in i rollen skall du vara motiverad av utmaningar, ha drivkraft, ha en god strukturell förmåga och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att påverka, utveckla och ta ansvar. Du kommer att få utlopp för både idérikedom samt kreativitet och vi tror också att du trivs i en dynamisk miljö. Tjänsten innebär många kontaktytor och vi kommer därför sätta stor vikt vid social kompetens. Du har god vana vid att arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i PowerPoint och Excel. Svenska, engelska och B-körkort är krav för tjänsten.

Om företaget
Viking Kontroll i Sverige kommer etableras som en neutral aktör för att utföra VDN-deklarationer/inbytestest på begagnade bilar, värdering av onormalt slitage vid återlämning av leasingbil, samt fordonsbesiktning. Bilmarknaden och ägarskap till bil är under stora förändringar. Med våra produkter och tjänster kommer vi att vara en aktör som snabbt kan anpassa oss till framtidens bilbehov för såväl privat- som näringslivet.
Viking Sverige AB, som annars är mest känt för tjänster inom vägassistans, är del av den nordiska koncernen Viking Assistance Group AS som i sin tur är ett helägt bolag inom If P&C Insurance Holding Ltd. Viking Kontroll AS har funnits på den norska marknaden sedan 2019, och idag erbjuds tjänsten på 16 platser runt om i landet, med sikte på ytterligare 10 inom 2 år. Verksamheten riktar sig till såväl privat- som näringslivskunder, och har som mål att etablera sig i samtliga nordiska länder.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har ni frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Teo Sandahl på [email protected].
Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Program Director

Ansök    Jan 24    Tobii AB    Affärsområdeschef
Do you have a proven track record as a Product Owner or Project Manager? Are you looking for an opportunity to achieve professional success and advancement while also changing the way we interact with technology? We currently have a unique opening at Tobii as Program Director for our R&D Glasses program! Tobii glasses has since the first generation, launched more than a decade ago, been one of Tobii’s most successful product and is the natural choice when... Visa mer
Do you have a proven track record as a Product Owner or Project Manager? Are you looking for an opportunity to achieve professional success and advancement while also changing the way we interact with technology? We currently have a unique opening at Tobii as Program Director for our R&D Glasses program!
Tobii glasses has since the first generation, launched more than a decade ago, been one of Tobii’s most successful product and is the natural choice when doing behavioural studies in real-life conditions. The product has gone through a rapid evolution becoming more and more unintrusive and easy to use. Today the glasses offering contains not only the hardware but an entire software suite designed to offer an optimized solution to minimize the time from data collection to market insight.
The Glasses R&D program is one of two programs in the Tobii Wearable R&D organization, it currently consists of 4 cross-functional R&D teams located both in Sweden and internationally.
The Program Director ensures that the sum of the project portfolio fulfils the overarching product strategy goals and that the program organization can execute the requested tasks/projects efficiently by ensuring that the program is correctly organized, staffed and that the priorities between the project are clear for all. To support you with the operational execution you have several project managers and product owners reporting directly to you. To help you with the organization you will be assisted by the line managers from the Wearable management team which you will also be a part of.
The Program Director is responsible for:
Ensuring that the sum of all R&D activities for glasses fulfils the product strategy
Contribute to the product strategies, product business plans and segments business plans
Actively participate in Product Steering Group meetings to help clarify/paint the vision, set high-level objectives and how to get there.
Help shape ideas into actionable opportunities.
Forecast and follow-up on staffing and costs in the program
Report on program performance
Evaluate and drive changes to the program setup and execution
Support 5 direct reports (product & project managers)

To be successful in this role you need to be an?inspiring and coaching leader with deep technical knowledge and an agile mindset. We believe that you have been working as a project manager or product owner for cross-functional teams for several years or that you have been working as an engineering manager. We also believe that you have experience working with product development both on a tactical and strategical level.
Communication both to manage expectations for stakeholders and to clarify goals and missions to the teams is vital for this role.
We also believe that you check some of the boxes below:
Working with product strategies
Understanding and experience with Agile methodologies
Experience with forecast and follow up
Experience as an Engineering Manager
Experience from product and project roadmaps and backlogs
Professional experience from working as a software developer

Being a Tobiian
We believe in diversity and equal opportunity. At Tobii we want you to be yourself and we welcome applicants from all walks of life. It’s all about passion, innovation and making things real. Each day is different here at Tobii, hopefully, this is something that motivates you! We want you to be comfortable at work so come in wearing high heels or flip flops as long as you feel that's who you want to be, we're looking for a good personal fit and believe that diversity is the spice of life!
Do you want to be part of a company rather than just work for one?
Please submit your resume through our website and address your questions to Linnéa Larsson ([email protected]) Visa mindre

Chief Operating Officer

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt en växande online-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm – Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus.     Vill du bidra till MediaMarkt´s fortsatta utveckling i Sverige? Nu söker vi en Chief Operating Officer som kommer bli en nyckelspelare i vårt arbete... Visa mer
Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt en växande online-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm – Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus.  
 
Vill du bidra till MediaMarkt´s fortsatta utveckling i Sverige?
Nu söker vi en Chief Operating Officer som kommer bli en nyckelspelare i vårt arbete framåt. 
 
Arbetsuppgifter 
Som COO på MediaMarkt kommer du att övergripande ansvara för varuhusdriften i våra 28 varuhus. Du implementerar affärsstrategier, rutiner och mål tillsammans med våra avdelningar för bästa resultat.  
Din målsättning är att driva och utveckla vår varuhusdrift för att säkra en omfattande och hållbar tillväxt. COO-rollen är en nyckelroll för oss och du tillhör vår Management Board samt ledningsgrupp.
Du rapporterer till vår CEO. 
 
Vem är det vi söker?  Universitetsutbildning inom ekonomi eller marknadsföring alternativt utbildning att anse likvärdig.  Mångårig erfarenhet av detaljhandel och hemelektronik samt flera års erfarenhet av liknande roller i olika bolag.   Flera års dokumenterad ledarerfarenhet.  Du behärskar flytande engelska i tal och skrift. Behärskar du tyska eller andra europeiska språk är det givetvis meriterande.   Mångårig erfarenhet av balansräkning och ekonomiska rapporter.  Vi förutsätter goda kunskaper i MS Office. 
 
Egenskaper:  Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och målinriktad.   Du är en naturlig ledare som är förtroendeingivande mot din omgivning.   Du är samtidigt en teamplayer som har ett stort intresse av samarbete med andra avdelningar samt att få alla varuhus att jobba mot samma mål.   Du är en mycket bra kommunikatör då dina kontaktytor finns i hela organisationen.   Du är van vid komplexa arbetssituationer och hittar lösningar på svåra utmaningar med hög analytisk förmåga. 
 
Är du intresserad?  
Tjänsten omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträdesdag är snarast, enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 22 april 2019.  
Observera att intervjuer och urval sker fortlöpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  
I tjänsten förekommer resor inom både Sverige och Europa. 
 
Frågor och funderingar?  
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Peter Nilsson, Head of HR. [email protected] Visa mindre

Chief Operating Officer

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt en växande online-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm – Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus.     Vill du bidra till MediaMarkt´s fortsatta utveckling i Sverige? Nu söker vi en Chief Operating Officer som kommer bli en nyckelspelare i vårt arbete... Visa mer
Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt en växande online-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm – Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus.  
 
Vill du bidra till MediaMarkt´s fortsatta utveckling i Sverige?
Nu söker vi en Chief Operating Officer som kommer bli en nyckelspelare i vårt arbete framåt. 
 
Arbetsuppgifter 
Som COO på MediaMarkt kommer du att övergripande ansvara för varuhusdriften i våra 28 varuhus. Du implementerar affärsstrategier, rutiner och mål tillsammans med våra avdelningar för bästa resultat.  
Din målsättning är att driva och utveckla vår varuhusdrift för att säkra en omfattande och hållbar tillväxt. COO-rollen är en nyckelroll för oss och du tillhör vår Management Board samt ledningsgrupp.
Du rapporterer till vår CEO. 
 
Vem är det vi söker?  Universitetsutbildning inom ekonomi eller marknadsföring alternativt utbildning att anse likvärdig.  Mångårig erfarenhet av detaljhandel och hemelektronik samt flera års erfarenhet av liknande roller i olika bolag.   Flera års dokumenterad ledarerfarenhet.  Du behärskar flytande engelska i tal och skrift. Behärskar du tyska eller andra europeiska språk är det givetvis meriterande.   Mångårig erfarenhet av balansräkning och ekonomiska rapporter.  Vi förutsätter goda kunskaper i MS Office. 
 
Egenskaper:  Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och målinriktad.   Du är en naturlig ledare som är förtroendeingivande mot din omgivning.   Du är samtidigt en teamplayer som har ett stort intresse av samarbete med andra avdelningar samt att få alla varuhus att jobba mot samma mål.   Du är en mycket bra kommunikatör då dina kontaktytor finns i hela organisationen.   Du är van vid komplexa arbetssituationer och hittar lösningar på svåra utmaningar med hög analytisk förmåga. 
 
Är du intresserad?  
Tjänsten omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträdesdag är snarast, enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 29 april 2019.  
Observera att intervjuer och urval sker fortlöpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  
I tjänsten förekommer resor inom både Sverige och Europa. 
 
Frågor och funderingar?  
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Peter Nilsson, Head of HR. [email protected] Visa mindre