Lediga jobb som Administrativ chef i Danderyd

Se lediga jobb som Administrativ chef i Danderyd. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Danderyd som finns hos arbetsgivaren.

Uppdragsansvarig chef inom personlig assistans i Stockholm

Vi vill bli fler hos oss på Olivia Personlig Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg. I rollen som uppdragsansvarig chef har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppd... Visa mer
Vi vill bli fler hos oss på Olivia Personlig Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen som uppdragsansvarig chef har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl. Du är också chef och ledare för våra personliga assistenter där du är en motiverande, trygg och tydlig ledare med våra medarbetare i fokus.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

Trivs i en ansvarsfull ledarroll

Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded och en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har grundläggande förståelse kring ekonomi och budget

Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom vård-och omsorg, beteendevetenskap, HR, ekonomi eller liknande

Har tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet

Van att jobba arbeta administrativt i olika system

Har B-körkort

Gärna har erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsvariationer, det ser vi som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Tjänsten utgår från vårt kontor i Stockholm.

Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning.
Arbetstiden är måndag till fredag, där det även kan tillkomma arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter. Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma.

Tillträde: Februari/mars 2024, enligt överenskommelse.

Vid frågor och mer om rekryteringen

Sista ansökningsdag den 31 januari 2024. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi hanterar ej ansökningar per mail.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Camilla Bengtsdotter per mail: [email protected] eller vår Rekryterare Regina Lindstedt per mail: [email protected]

Personlighetstester under rekryteringen
Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Om oss

Olivia Personlig Assistans är en av de större privata aktörerna inom personlig assistans i Sverige och är en del av Team Olivia. Vi erbjuder omsorgs- och rehabiliteringstjänster och har tio lokalkontor från Uppsala till Malmö. Vårt mål är att erbjuda den bästa omsorgen på ett omtänksamt och engagerat sätt.

Läs gärna mer om oss här: www.oliviapersonligassistans.se (http://www.oliviapersonligassistans.se/)

En del av Team Olivia

Olivia Personlig Assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med ett 40-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se Visa mindre

Kundansvarig med chefs- och personalansvar inom personlig assistans i St...

Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg. I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet oc... Visa mer
Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

- Kvalitetsarbetet och dokumentation

- Ekonomi och budget

- Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

- Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

- Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

- Är serviceminded

- Är en pedagogisk kommunikatör

- Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

- Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

- Har vana av att jobba administrativt i olika system

- Har B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Danderyd, Stockholm.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: november/december 2023, enligt överenskommelse.

Om frågor och mer om rekryteringen

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryterare inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: [email protected]

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Om oss

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö, Jönköping, Västervik, Gällivare och på Gotland.

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

En del av Team Olivia

Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att 50-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv) Visa mindre

Kundansvarig med chefs- och personalansvar inom personlig assistans i St...

Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg. I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet oc... Visa mer
Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

- Kvalitetsarbetet och dokumentation

- Ekonomi och budget

- Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

- Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

- Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

- Är serviceminded

- Är en pedagogisk kommunikatör

- Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

- Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

- Har vana av att jobba administrativt i olika system

- Har B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Danderyd, Stockholm.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: november/december 2023, enligt överenskommelse.

Om frågor och mer om rekryteringen

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryterare inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: [email protected]

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Om oss

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö, Jönköping, Västervik, Gällivare och på Gotland.

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

En del av Team Olivia

Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att 50-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv) Visa mindre

Kundansvarig med chefs- och personalansvar inom personlig assistans i St...

Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg. I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet oc... Visa mer
Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

- Kvalitetsarbetet och dokumentation

- Ekonomi och budget

- Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

- Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

- Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

- Är serviceminded

- Är en pedagogisk kommunikatör

- Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

- Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

- Har vana av att jobba administrativt i olika system

- Har B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Danderyd, Stockholm.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: november/december 2023, enligt överenskommelse.

Om frågor och mer om rekryteringen

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryterare inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: [email protected]

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Om oss

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö, Jönköping, Västervik, Gällivare och på Gotland.

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

En del av Team Olivia

Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att 50-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv) Visa mindre

Chef till administrativa avdelningen på tekniska kontoret, Danderyds kommun

Ansök    Nov 18    Danderyds kommun    Administrativ chef
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget ... Visa mer
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.

14 minuter från T-centralen, i Mörby centrum, finns Danderyds kommuns tekniska kontor. Här är vi cirka 50 medarbetare som varje dag ser till att vardagen fungerar smidigt för alla som bor och verkar i Danderyd. Från vatten i kranen, säkra vintervägar och hållbar avfallshantering till förvaltning och utveckling av lokaler. Vi tar också hand om Danderyds offentliga vardagsrum med lekplatser, naturområden, kajer, blomsterängar, cykelvägar, belysning och mycket mer.

Nu söker vår administrativa avdelning en ny chef som är trygg i administrativa processer och som vill leda och motivera sina medarbetare mot gemensamma mål!

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för den administrativa avdelningen leder, driver och utvecklar du avdelningen utifrån de politiskt uppsatta målen. Det innebär verksamhets-, budget- och personalansvar för avdelningens cirka tio medarbetare som utgörs av ekonomer, entreprenadupphandlare, nämndsekreterare, registratur och kommunikation.

Som administrativ chef rapporterar du till kommunens tekniska direktör och ingår, tillsammans med övriga avdelningschefer, i dennes ledningsgrupp. Du ansvarar för processerna avseende planering, uppföljning och utveckling av kontorets verksamhetsplan. Detta inkluderar ansvar för budget, prognos, bokslut och verksamhetsberättelse. Du leder den administrativa avdelningen mot uppsatta mål och du arbetar såväl strategiskt som operativt och utvecklar kontorets administrativa processer inom avdelningens olika områden. Du säkerställer att avdelningen har ett nära samarbete med andra avdelningar i en styrande, stödjande och utvecklande funktion.

I din roll förväntas du att på ett inspirerande och engagerande sätt ge medarbetarna förutsättningar att med ditt stöd arbeta självständigt, uppnå goda resultat och bedriva utvecklingsarbete. För oss är kommunikation, service och långsiktigt hållbara lösningar viktigt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett intresse för samhällsutveckling, effektiva processer och frågor i övrigt som förvaltningen ansvarar för. Du har:
• En relevant akademisk examen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flera års erfarenhet i rollen som chef med personal-, budget- och verksamhetsansvar.
• Flera års erfarenhet av administrativa processer.
• Har erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsstyrning (ekonomi och kvalitet)
• Arbetslivserfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation, önskvärt i en kommun.
• God förmåga att förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av avdelningens olika områden, särskild vikt lägger vi vid erfarenhet inom budgetarbete.

Som ledare är du engagerad och du motiverar och leder dina medarbetare strukturerat mot gemensamma mål. Du har ett processorienterat synsätt. Du leder genom att skapa delaktighet och förtroende samtidigt som du har förmågan att fatta beslut. Du är trygg och stabil i ditt uppdrag och förstår vikten av en god och proaktiv kommunikation. Du värderar ett gott samarbete och förstår vikten av att bygga professionella och förtroendefulla relationer med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du tänker strategiskt, har ett brett perspektiv på frågor och vågar tänka nytt.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Arbetsledare till Urbasers avdelning i Danderyd

Ansök    Aug 29    URBASER AB    Administrativ chef
Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner ... Visa mer
Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.


 




Har du en ledarbakgrund inom avfalls- eller transportbranschen och drivs av att motivera andra? Är du en administrativ klippa som trivs i en bred roll med ansvar? Då kan det vara dig vi söker!

Urbaser är stolta insamlare av avfall, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation som är präglad av framåtanda och öppenhet.

Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser ansvarar från och med i december för insamling av hushållsavfall i Danderyd, med Danderyds kommun som uppdragsgivare och samarbetspartner. Nu söker vi en engagerad och självgående arbetsledare som kommer att ha det huvudsakliga ansvaret över planering och organisering av den operativa verksamheten på avdelningen. Det innebär att du leder och fördelar arbetet för de miljöarbetare och fordon som verkar i driften. Du följer upp och säkerställer att arbetet drivs i enlighet med företagets rutiner och vår uppdragsgivares krav. Du har ett tätt samarbete med produktionschefen Rolf, som du även rapporterar till.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Administration i Urbasers och uppdragsgivarens verksamhetssystem (Thor).
- Hantering av inkomna reklamationer.
- Kontakter med uppdragsgivare och med kunder.
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon.
- Arbetsmiljöärenden.

Vem är du?
För att lyckas i tjänsten tror vi att du:

- Som ledare har förmåga att motivera och entusiasmera andra.
- Är tydlig i din kommunikation.
- Har ett intresse för administrativa arbetsuppgifter.
- Är relationsskapande och serviceinriktad med förståelse för entreprenadverksamhet.
- Har hög arbetskapacitet och god problemlösningsförmåga.

Du har minst två års erfarenhet i ledande ställning från transport- eller avfallsbranschen. Du har god datorvana och mycket god administrativ förmåga. Du har dessutom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Kunskap inom verksamhetssystemet Thor är mycket meriterande. Har du intresse för och kunskap om tunga fordon ses även det som en stor merit – likaså om du har C-körkort. Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper i samband med rekryteringen.

Övrigt om tjänsten
Start: 5 december 2022.
Arbetsort: Vällsta, Upplands Väsby.
Omfattning och anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Då vi är övervägande män på avdelning ser vi gärna kvinnliga sökanden. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administrativt ansvarig

Ansök    Aug 5    Triften AB    Administrativ chef
ADMINISTRATIVT ANSVARIG FÖR TRIFTENS RESTAURANGER TRIFTEN är ett restaurangföretag med verksamhet i Täby och Danderyd. Med eget bageri, restauranger och kaféer erbjuds luncher, middagar, fest, konferens, catering och bakverk alla dagar i veckan. DU ÄR utbildad och erfaren inom bokföring och personalhantering med bred erfarenhet av administration och försäljning för det lilla företaget. Du har jobbat som företagets administrativa allt-i-allo med bred soci... Visa mer
ADMINISTRATIVT ANSVARIG FÖR TRIFTENS RESTAURANGER
TRIFTEN är ett restaurangföretag med verksamhet i Täby och Danderyd. Med eget bageri, restauranger och kaféer erbjuds luncher, middagar, fest, konferens, catering och bakverk alla dagar i veckan.
DU ÄR utbildad och erfaren inom bokföring och personalhantering med bred erfarenhet av administration och försäljning för det lilla företaget. Du har jobbat som företagets administrativa allt-i-allo med bred social kompetens och mött företagets medarbetare och kunder.
Du är noggrann och tycker om de administrativa rutinerna men trivs med den variation i arbetet som alla de frågor som ryms i ett mindre företag erbjuder.
I tjänsten ingår löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt personal- och löneadministration.
Du är ett stöd för företagets restaurangchefer vid offerter och försäljning. Du stämmer av inköp och har kontakt med våra leverantörer.
Du rapporterar till ledningen och har stöd i ditt arbete från företagets VD.
Arbetet kan utföras både på plats och hemifrån utifrån dina önskemål med flexibla arbetstider utifrån överenskommelse. Visa mindre

Operativ personalplanerare till AniCura Djursjukhuset Albano strax norr ...

Ansök    Mar 8    Anicura AB    Administrativ chef
OM OSS AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd strax norr om Stockholm är ett av Sveriges ledande djursjukhus. Vi bedriver all typ av veterinärvård för sällskapsdjur (främst hund och katt), akutsjukvård, primärvård, förebyggande vård och riktigt avancerad specialistsjukvård. Sjukhuset är utrustat för att alltid ligga i medicinsk-teknisk framkant och möjliggöra vård och service av högsta kvalitet. Vår vision är att tillsammans skapa framtidens djursjukvård.... Visa mer
OM OSS
AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd strax norr om Stockholm är ett av Sveriges ledande djursjukhus. Vi bedriver all typ av veterinärvård för sällskapsdjur (främst hund och katt), akutsjukvård, primärvård, förebyggande vård och riktigt avancerad specialistsjukvård. Sjukhuset är utrustat för att alltid ligga i medicinsk-teknisk framkant och möjliggöra vård och service av högsta kvalitet. Vår vision är att tillsammans skapa framtidens djursjukvård.



VÅRT ERBJUDANDE
Vi erbjuder ett omväxlande arbete på ett trivsamt och populärt djursjukhus med ca 45 000 besök per år, ett brett utbud av vårdtjänster och intressanta fall. Här arbetar ca 250 personer, varav ca 70 är veterinärer, många med specialistkompetenser inom en lång rad områden. Sjukhuset har nyligen genomgått en stor ombyggnation och är ett av Europas absolut finaste och mest moderna djursjukhus. Vi söker nu en operativ personalplanerare med ansvar för att på ett effektivt sätt och för Albanos bästa organisera sjukhusets resurser för optimal planering av bemanning och besök. Denna roll rapporterar till HR-chefen för AniCura Djursjukhuset Albano.



DIN PROFIL
På Albano har vi en god sammanhållning och vi befinner oss i en tillväxtfas med många förändringar. Egenskaper som systematisk, lösningsorienterad, oerhört god kommunikationsförmåga kommer väl till pass i denna tjänst. Viktigt även med analytisk förmåga och hög integritet. Personen drivs av sin egen motor och finner vägar framåt istället för hinder, stresstålig och positivt sinne med omtanke om sina kollegor.

Vi letar efter dig som har eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, teknisk utbildning, logistik eller liknande. Erfarenhet av schemaläggning inom en personalintensiv, tjänsteproducerande verksamhet. Intresse för personalansvar och ledarskap.

Meriterande är tidigare erfarenhet av schemaläggningssystemet Quinyx Neo samt kommersiell verksamhet.



OM TJÄNSTEN
Tjänsten innebär:

- Personalplanera och bemanna verksamheten

- Simulera och bygga scheman enligt framtagna riktlinjer. Inventera befintliga schemalösningar och ge förslag på förbättringar.
- Handlägga personalens ansökningar och anmälningar om semester, övriga ledigheter och sjukskrivningar.
- Tillsätta ersättare och vikarier på vakanta pass
- Säkerställa rätt schema i system
- Säkerställa korrekta skift i system för att möjliggöra bokning av patient i journalsystemet
- Ta fram underlag från systemet vid tex rehabiliteringsutredningar
- Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal, gällande regler och arbetstidsregler
- Vid behov genomföra personalbehovsberäkning tillsammans med ansvarig för produktion
- Personalansvar och daglig ledning för två personer ingår i arbetsuppgifterna
- Daglig kommunikation med avdelningschefer, veterinärchefer och gruppledare.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med tjänstgöringsgrad på 100%.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Intervjuer och urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Ansök senast 26 mars. Visa mindre

Operativ avdelningschef till AniCura Djursjukhuset Albano strax norr om ...

Ansök    Sep 21    Anicura AB    Administrativ chef
I samband med att vi implementerar ny organisatorisk modell, där ledarskap, arbetsmiljö och tillväxt är i fokus - utökar vi med fyra nya chefspositioner; två avdelningschefer och två operativa avdelningschefer. Vi ersättningsrekryterar samtidigt ytterligare en avdelningschef, som kommer bli vakant under hösten. OM OSS AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd strax norr om Stockholm är ett av Sveriges ledande djursjukhus. Vi bedriver all typ av veterinärvår... Visa mer
I samband med att vi implementerar ny organisatorisk modell, där ledarskap, arbetsmiljö och tillväxt är i fokus - utökar vi med fyra nya chefspositioner; två avdelningschefer och två operativa avdelningschefer. Vi ersättningsrekryterar samtidigt ytterligare en avdelningschef, som kommer bli vakant under hösten.

OM OSS
AniCura Djursjukhuset Albano i Danderyd strax norr om Stockholm är ett av Sveriges ledande djursjukhus. Vi bedriver all typ av veterinärvård för sällskapsdjur (främst hund och katt), akutsjukvård, primärvård, förebyggande vård och riktigt avancerad specialistsjukvård. Sjukhuset är utrustat för att alltid ligga i medicinsk-teknisk framkant och möjliggöra vård och service av högsta kvalitet. Vår vision är att tillsammans skapa framtidens djursjukvård.

VÅRT ERBJUDANDE
Vi erbjuder ett omväxlande arbete på ett trivsamt och populärt djursjukhus med ca 45 000 besök per år, ett brett utbud av vårdtjänster och intressanta fall. Här arbetar ca 250 personer, varav ca 70 är veterinärer, många med specialistkompetenser inom en lång rad områden. Sjukhuset har precis genomgått en stor ombyggnation och är ett av Europas absolut finaste och mest moderna djursjukhus.

Vi söker nu operativa avdelningschefer till följande avdelningar, som är våra två största och därmed kommer ha en avdelningschef och en operativ avdelningschef.

- Operation/Tand/Steril, Rehab och Jour


- Vård och Jour


Som operativ avdelningschef till dessa avdelningar arbetar du operativt med planering, ledning, prioritering samt utveckling av verksamheten och driver ständigt förbättringsarbete. Du arbetar nära Avdelningschefen och våra Gruppledare och är bollplank till vår schemagrupp. Du har personalansvar för ca 25 medarbetare och arbetar själv 20% kliniskt. Du rapporterar till Avdelningschefen.

DIN PROFIL
Vi tror att du arbetar på ett djursjukhus eller inom humanvården och är legitimerad djursjukskötare eller legitimerad sjuksköterska. Du har erfarenhet av att leda andra människor/grupper.

Du är trygg som person och har ett intresse av att utveckla individ och verksamhet. Du är samarbetsvillig, ansvarstagande, välorienterad och lojal. För att lyckas i rollen ser vi att du är en skicklig kommunikatör, sätter kunderna i fokus och är intresserad av att utveckla djursjukhuset. AniCura är ett värdegrundsbaserat företag och du känner dig bekväm med vår värdegrund: Tillsammans, Eget ansvar, Trygghet och Omtanke, Kompetens och Utveckling, Rakt och Ärligt.

Vi söker en chef och ledare som:

- har erfarenhet av djursjukvård eller humanvård
- har erfarenhet och intresse av att leda och utveckla andra människor/grupper
- trivs med att arbeta på ett värdegrundsbaserat entreprenöriellt företag


Vår ambition är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren inom djursjukvården. Våra patienter och djurägare ska uppleva högsta vårdkvalitet och bästa kundservice. Vår personal har ett passionerat engagemang och vi söker därför de bästa ledarna. Vill du ha ett utvecklande arbete och bidra till att bygga ett stabilt djursjukhus i ett engagerat team? Då ska du söka denna tjänst!



OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Intervjuer och urval sker löpande.



För frågor om rollen kontakta Avdelningschef för operation Lisbeth Uddfors 0722-005838, Avdelningschef för vård Veronica Landelius 070-2991780 eller HR-chef Linda Ekendahl 0768-658750



Ansök senast 5 oktober 2020. Visa mindre

VI SÖKER EN KANSLICHEF

Är du intresserad av att vara med och driva utvecklingen av projektkompetensen i Sverige? Rollen innebär att leda och vidareutveckla en liten kansliorganisation och samtidigt arbeta med marknadsföring, sälj och ekonomi. Låter det intressant kan du vara rätt person för vår lediga tjänst som kanslichef på Svenskt Projektforum.Svenskt Projektforum:Svenskt Projektforum är en ideell förening och Sveriges största förening för projektledare med knappt 2000 medlem... Visa mer
Är du intresserad av att vara med och driva utvecklingen av projektkompetensen i Sverige? Rollen innebär att leda och vidareutveckla en liten kansliorganisation och samtidigt arbeta med marknadsföring, sälj och ekonomi. Låter det intressant kan du vara rätt person för vår lediga tjänst som kanslichef på Svenskt Projektforum.Svenskt Projektforum:Svenskt Projektforum är en ideell förening och Sveriges största förening för projektledare med knappt 2000 medlemmar. Vi arrangerar seminarier, nätverksträffar samt två stora event varje år. Vi ger också ut tidningen Projektvärlden 4 gånger per år. Utöver det så är Svenskt Projektforum IPMA:s projektledarcertifieringsnav i Sverige. Vi certifierar årligen ca 500 projektledare mha cirka 20 certifieringskonsulter. Vårt kontor ligger i Mörby Centrum, 5 minuters promenadväg från tunnelbanan.Arbetsuppgifter:Du ansvarar för ett kansli på tre personer. Du arbetar med marknadsföring, sälj, kundvård, strategisk utveckling, medlemsnätverk, ekonomi och event. Du rapporterar verksamheten till Svenskt Projektforums styrelse.Vi söker dig som trivs med att ha en ledande viktig funktion i en liten organisation samtidigt som du trivs med att jobba självständigt med varierande arbetsuppgifter.Dina egenskaper:Du har en coachande ledarstil, älskar att jobba med människor, är prestigelös och brinner för samarbete och utveckling.Utbildning och erfarenhet:Du har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet från något av områdena ekonomi, marknadsföring, sälj eller projektnära verksamhet. Du har några års erfarenhet av att arbeta i en ledande position.Rollen innebär många externa kontakter, vilka ställer krav på att du är kommunikativ, på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har arbetat med något av följande verktyg: Visma, Projectplace, Salesforce, Wordpress.TILLTRÄDE: januari 2020 eller efter överenskommelseOMFATTNING: 100%  Visa mindre

Vi söker en driven områdeschef till vårt kontor i Danderyd

Förenade Service står inför en expansion och behöver förstärka Region Öst med kvalificerade Serviceledare. Som serviceledare på Förenade Service arbetar du aktivt med att bevara, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med uppdragsgivare, leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Du har det dagliga ansvaret inom ditt område för dina medarbetare och du skapar en fördelaktig arbetsmiljö för dina medarbetare, vilket i sin tur ... Visa mer
Förenade Service står inför en expansion och behöver förstärka Region Öst med kvalificerade Serviceledare.

Som serviceledare på Förenade Service arbetar du aktivt med att bevara, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med uppdragsgivare, leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Du har det dagliga ansvaret inom ditt område för dina medarbetare och du skapar en fördelaktig arbetsmiljö för dina medarbetare, vilket i sin tur gör att våra kunder blir nöjda. Du har det ekonomiska ansvaret utifrån din budget på avdelningen.
Kort sagt: Du jobbar med målet att nå en nöjd kund, nöjd medarbetare och en nöjd ägare.

Möjligheterna att påverka innehållet i ditt arbete är stora, du lägger upp arbetet tillsammans med dina medarbetare. Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med dina kollegor och Du rapporterar till Driftchefen.

Som person är du serviceinriktad och ansvarsfull samt har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du har en hög socialkompetens, en positiv inställning när det blir mycket att göra och trivs när arbetet kräver noggrannhet och effektivitet. Arbetet förutsätter att du trivs lika bra med självständiga arbetsuppgifter som att hjälpas åt att tillsammans lösa en uppgift.

 

Vi söker dig som:


• Minst 3 år erfarenhet av lokalvårdsrelaterade tjänster i arbetsledande position
• Har erfarenhet av att rapportera digitalt med dator/surfplatta/mobil
• Behärskar svenska i både tal och skrift.
• B-körkort

Det är meriterande om du:


• Har dokumenterad utbildning SRY/PRYL
• Har dokumenterad utbildning INSTA 800 nivå 3

 

 

Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning.

 

 


Om Förenade Service AB
Förenade Service ingår i danska Forenede Service koncernen, som har arbetat med facility service i över 50 år och har en mycket erfaren medarbetarstab. Vi är Nordens största familjeägda servicekoncern med en omsättning på 2,5 miljarder DKK och över 8 000 medarbetare. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för Förenade Service. Vi är ett av nordens ledande serviceföretag, men vi har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag, närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Vi är ett företag där man bryr sig om varandra, där trivsel och engagemang är i fokus. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling. Företaget etablerades i Sverige 1998, och vi är idag 1000 medarbetare runt om i Sverige. Visa mindre

Biträdande enhetschef till LOTSA/ Danderydpsykos sökes!

Ansök    Aug 10    Aleris Sjukvård AB    Administrativ chef
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård. Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsät... Visa mer
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.

Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.

Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.

Information om arbetsplatsen

Lotsa och Danderydpsykos är två team inom Psykos Nordost. De två teamen bildar en mottagning som har sin geografiska placering på Danderyds sjukhus.

Danderyds Psykosmottagning är en öppenvårdsmottagning som vänder sig till personer över 18 år som har en psykossjukdom och/eller neuropsykiatrisk diagnos och är bosatta i Danderyd eller Vaxholms kommun. Lotsa (team för nyinsjuknande i psykos) är en öppenvårdsmottagning som vänder sig till personer i åldrarna 18-45 år, som för första gången får psykotiska symptom.
I vårt team finns en case manager, två kuratorer, två läkare, en medicinsk sekreterare, en psykolog, fyra sjuksköterskor och en arbetsterapeut. Enheten erbjuder öppenvårdskontakt och vid behov inläggning på Aleris heldygnsvård.
Våra två mottagningar har ett tätt samarbete. Vi arbetar i team och lägger stor vikt vid samarbete mellan yrkeskategorier patienter och deras anhöriga.
Vi har en hög tillgänglighet, ett flexibelt arbetssätt och nära samarbete med heldygnsvården som är belägen på Danderyds sjukhus.

Du tar över två välfungerande verksamheter där medarbetare har sitt hjärta och fokus på våra patienter.

Du kommer att tillhöra Psykos Nordost som är en psykosenhet bestående av 5 team/mottagningar; Åkersberga, Täby, Lidingö och Danderyd. På tre av dessa mottagningar finns biträdande enhetschef på plats. Undantaget är Täby psykosmottagning där enhetschefen har sin fasta arbetsplats på.

Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med både kollegorna och enhetschefen.

Arbetsuppgifter

Som Biträdande enhetschef ingår bland annat att:

• Kliniskt arbete på ca 75%
• Utföra av enhetschef delegerade arbetsuppgifter inom ramen för funktionen
• Leda och fördela arbetet
• Ansvara för att följa upp pågående patienter, akuttider och avslutar/remitterar färdigbehandlade patienter
• Samordningsansvar avseende samarbete internt/externt. Biträder enhetschef i samverkan med externa vårdgivare, initierar och upprätthåller formaliserade samarbetskontakter
• I samråd med EC samordna/planera semester
• Bistår EC med bland annat:
• Kommunikation till och från medarbetarna
• Att tidsmässigt och lokalmässigt utrymme finns för olika behov
• Introducera ny personal, studenter m.fl
• Upprätthålla en god arbetsmiljö och säkerhet inom enheten
• Patientsäkerhet och arbetsmiljö
• Följa upp individuella medarbetarmål
• Uppföljning av produktion

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av psykosverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledande position eller redan är eller varit biträdande enhetschef.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Personliga egenskaper

Du ska vara intresserad av att arbeta med människor och ha en vilja att samverka med de andra biträdande enhetscheferna inom Psykos Nordost. Intresse och fallenhet för att leda och fördela arbetet på mottagningarna.

Du har lätt för att skapa struktur är en god administratör och uppvisar god kommunikativ förmåga.

Du är samvetsgrann, tar mycket ansvar och skapar resultat.

Aleris Psykiatri AB

Vi bedriver och utvecklar psykiatrisk specialistvård i nära samverkan med närstående, brukarorganisationer, vårdgrannar och myndigheter. Vi arbetar förebyggande och uppsökande med hög tillgänglighet och ett brett behandlingsutbud anpassat till individens behov. Visa mindre