Lediga jobb som Business controller i Danderyd

Se lediga jobb som Business controller i Danderyd. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Danderyd som finns hos arbetsgivaren.

Affärsinriktad Business Controller till Teachiq

Ansök    Nov 7    Vindex AB    Business controller
Vill du vara med och utveckla ett framgångsrikt Edtechbolag? Vi på Vindex söker för vår kund Teachiqs räkning en Business Controller som besitter ett starkt driv och känsla för detaljer. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos Teachiq. I rollen kommer du att ansvara för business control-processerna för både den svenska och den internationella verksamheten. Du blir en nyckelperson i verksamheten då ... Visa mer
Vill du vara med och utveckla ett framgångsrikt Edtechbolag? Vi på Vindex söker för vår kund Teachiqs räkning en Business Controller som besitter ett starkt driv och känsla för detaljer. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos Teachiq.
I rollen kommer du att ansvara för business control-processerna för både den svenska och den internationella verksamheten. Du blir en nyckelperson i verksamheten då du kommer att arbeta nära ledningsgrupp och agera affärspartner till VD/CFO. Hos Teachiq har du chansen att arbeta med hela företaget - att växa tillsammans och utforska nya affärsmöjligheter.
Placering: Kontoret i Danderyd
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för, driva och utveckla företagets business control-processer.
Driva budgetprocesser och arbeta med tillhörande prognoser, samt lönsamhetsanalyser.
Ansvara för löpande uppföljning och nyckeltal i linje med företagets strateegiska agenda.
Stötta ledning med presentationer, dashboards och ad hoc-analyser för att underlätta välgrundat beslutsfattande.
Cashflow analys och planering.
Analys och administration av prismodeller och prissimuleringar.
Redovisningsaktiviteter är outsourcade till en extern partner och du som Business Controller kommer att vara deras primära kontakt.
Driva arbetet med resultatstyrning i nära samarbete med verksamheten.

Kvalifikationer
Kandidat- eller magisterexamen inom företagsekonomi eller liknande områden.
Ett par års erfarenhet som Business Controller eller i liknande roll, med fördel inom SaaS eller tech-branschen.
Stark kunskap om finansiell dataanalys, budgetering och KPIer.
Praktisk erfarenhet av BI-verktyg som Power BI, Tableau eller liknande.
Avancerade Excel-kunskaper, inklusive pivottabeller och finansiell modellering.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Personliga egenskaper
Stark analytisk förmåga och förmåga att tänka strategiskt.
Goda kommunikativa färdigheter med förmåga att förmedla komplex finansiell data till icke-finansiella intressenter.
Proaktiv inställning med förmåga att förutse potentiella ekonomiska problem och är van att hitta relevanta lösningar.
Du tycker om att presentera information och att engagera dig med olika intressenter.
Samarbetsvillig lagspelare med förmåga att arbeta tvärfunktionellt.

Teachiq - ett annorlunda techbolag
Teachiq är ett produktdrivet Edtech-företag med 40 anställda i Stockholm och Göteborg. Vi utvecklar och marknadsför produkter för skolor och universitet i Sverige och internationellt. Många av oss som jobbar på Teachiq har en bakgrund i klassrummet eller från techföretag (Spotify, eBay, Google etc.). Gemensamt för oss alla är att vi värderar lärarrollen i samhället högt och vill förenkla deras vardag. Till skillnad från många andra liknande företag så är vi självständiga, vi har inte några ägare som driver oss att “skala upp snabbt” enda dagen och kapa kostnader dagen därpå. Vi vill växa och utvecklas men vi vill göra det på ett hållbart sätt. Självständigheten tillsammans med en stabil ekonomi ger oss möjlighet att fatta långsiktiga beslut - och det ger i sin tur organisationen arbetsro och fokus. Konceptet har varit framgångsrikt för oss, och vi har blivit utnämnt som Gasellföretag av Di tre år i rad.
Läs mer på: https://teachiq.com/
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SJBC2691. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson ([email protected], 070-556 71 87) vid fler funderingar kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, Ekonomichefer, Controllerchefer, Ekonomiassistenter, Redovisningschefer, Koncernredovisningsekonomer, Redovisningsekonomer samt Lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Business Controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb. Visa mindre

Business Controller sökes till Danderyds Sjukhus AB

Ansök    Jul 19    Netjobs Group AB    Business controller
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/business-controller-sokes-till-danderyds-sjukhus-ab. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/business-controller-sokes-till-danderyds-sjukhus-ab. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Business Controller

Ansök    Feb 24    Tobii Dynavox AB    Business controller
Are you an engaged, analytical and hands on professional with the ability to navigate in an environment of change? Are you looking for a challenge, work with a product that is lifechanging for people & great colleagues at the same time? If so, we have the perfect role for you! Join a mission driven high-tech and highly innovative company in their exciting journey moving forward. We are searching for a new Business Controller to join our team! Tobii Dynavox... Visa mer
Are you an engaged, analytical and hands on professional with the ability to navigate in an environment of change? Are you looking for a challenge, work with a product that is lifechanging for people & great colleagues at the same time? If so, we have the perfect role for you! Join a mission driven high-tech and highly innovative company in their exciting journey moving forward. We are searching for a new Business Controller to join our team!
Tobii Dynavox is the leading provider of touch and eye tracking-based assistive technology solution, we are changing lives for people with communication and mobility challenges. If you want to represent a company with a real mission and work with meaningful products, Tobii Dynavox is the right company for you!
Your days will be filled with:
Support our sales organization in EUORW and NA, working closely with other Business controllers
Be able to produce, understand & analyze numbers
Monthly, quarterly follow-ups of business area and local legal entities
Run forecasting and planning processes
Business reviews with Business Units and departments
KPI development and follow ups
Monthly reporting, follow-up and analysis of revenues, COGS as well as profitability
Continuous work on enhancing models, processes, and project related tasks.
Identifying risks and opportunities in the business

We are looking for someone with:
Proven working experience as a business controller, with at least five years of experience
A bachelor’s degree within finance
Worked in international environments
Fluency in English and a good level of Swedish. Other international languages are a plus
Proficiency in MS Office, especially strong skills in MS Excel
– encoding databases
Experience from international environments, especially from working with US stakeholders

It is a merit if you have worked with:
forecasting tool Axiom or other
BI system as Power BI, Click view, ExOpen

As a person you have a high degree of accuracy and attention to detail. You are hands on while at the same time finding the balance to develop strategies. Proactively understands what needs to be done and enable execution and understanding. You have a natural talent for communicating in a clear and effective way across different levels and parts of the organization. You have a high ability and capacity to maintain quality and at the same time enjoy a changing environment with high demands.
If you feel that you are ready to take on the challenges above and appreciate the momentum of a fast-growing innovative tech-company, you might be our team’s next Business Controller!
If you have any questions, please reach out to Maria Öhlander, 076-1000689. We really look forward to receiving your application Visa mindre

Business Controller

Ansök    Feb 6    Tobii AB    Business controller
Are you that person that can explain complex numbers and figures, so it makes sense? Are you interested in business and want to contribute with your knowledge to the organization you are working for? If working for an international eye tracking technology and attention computing sounds enticing for you, then keep reading! Tobii is the world leader in eye tracking – a technology that allows a computer to tell exactly where a person is looking. Eye trackin... Visa mer
Are you that person that can explain complex numbers and figures, so it makes sense? Are you interested in business and want to contribute with your knowledge to the organization you are working for?
If working for an international eye tracking technology and attention computing sounds enticing for you, then keep reading!
Tobii is the world leader in eye tracking – a technology that allows a computer to tell exactly where a person is looking. Eye tracking is used in a broad range of applications including market research and eye-controlled computer interfaces. Headquartered in Stockholm, Tobii covers the global market with offices in USA, China, Japan, Norway, UK, and South Korea.
Your role at Tobii
You will be the Finance Business Partner for the Engineering organization as well as the Automotive Segment. This includes driving the forecasting process and financial follow up, as well as supporting and challenging the business in strategic and financial matters. You will also, together with an amazing team, work with continuous improvements regarding internal processes, data quality and systems.
Your days will be filled with
Driving business planning and forecasting processes
Proactively support relevant stakeholders with financial analysis
Participate in monthly and quarterly reporting activities
Provide project/segment follow up including KPIs and cost optimization analysis
Improvement of internal processes and data quality

To be successful in this role, we would love if you
Have a solid experience in business controlling
Possess strong analytical skills - can crunch and draw conclusions out of numbers
Have strong skills in Excel
Are a good communicator in English
Are communicative – able to present and explain findings to your team and internal stakeholders
Have a proactive and can-do mindset and you thrive on process improvements and working with systems
Are experienced with BI, it's a plus
Hold a University degree

This role is a fixed-term contract for one (1) year starting May 2023.
Sounds like you? Hit the button and apply!
We are curious about you! So let us know about your background, experiences and where you’re heading. Please address your questions to Villjun Rante and submit your resume or LinkedIn profile through our website. We highly prioritize applications sent through our website.
So don’t wait – at Tobii, we move quickly! Visa mindre

Kalkylerare (Pricing Manager) till Forenede Service

Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi må vara ett ledande serviceföretag, men vi har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet ... Visa mer
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi må vara ett ledande serviceföretag, men vi har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Vi är ett företag där man bryr sig om varandra och där trivsel och engagemang är i fokus. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och laga mat bäst. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling.


Om rollen

Då vår nuvarande kalkylerare tackat ja till annan tjänst internt söker vi nu hans ersättare - kanske är det du?

Vi söker nu dig som älskar siffror och att kalkylera i Excel dagligen, samtidigt som du är en duktig analytiker och kommunikatör. Vi söker dig som vill bidra till företagets tillväxt och affärsmål genom att konstruera, kalkylera, vinna och administrera våra anbud – men såklart också genom din personlighet. Du är en person som vill göra skillnad!

Vi erbjuder dig en plats mitt i hjärtat i ett av Sveriges största tjänsteföretag. Kulturen är kommersiell, professionell och inkluderande. Vi drivs av en gemensam passion för försäljning och affärer där inställningen är att vi vinner och förlorar som ett team.

Som Kalkylerare är du processägare för prissättning och ansvarar därmed för den interna utvecklingen inom området. En viktig uppgift är att konstruktivt utmana organisationen i arbetet att hitta rätt lösning till rätt kostnad och pris.

I rollen kommer ditt fokus att vara cirka 80% på försäljningsprocessen och 20% på administration av till exempel affärssystem. Strategiskt arbete som att planera och analysera är en del av arbetet, likaså att snabbt kunna växla till operativt fokus.

Försäljningsteamet som du ingår i har ett brett samarbete med många personer inom företaget och därför söker vi en person som har följande förmågor:

Kommunikativ – Du måste på ett tydligt sätt kommunicera och sälja in dina kalkyler och offerter till de som tar beslut. Här skulle vi kunna skriva massor med saker om hur du behöver vara för att lyckas i rollen, men det mesta är självklart.

Social – Vi har högt i tak på vår arbetsplats och du förväntas bjuda på minst ett skratt varje dag.

Analytisk – Du vänder och vrider på olika förutsättningar för att hitta bästa lösningen.

Affärsdriven – Du brinner för att göra en bra affär! Och du kan arbeta mot uppsatta mål!

Noggrann – Du är en noggrann person som gärna grottar ner dig i de anbudsunderlag som kommer in från våra potentiella kunder. Men det är precis lika viktigt med noggrannhet i administrationen av våra affärssystem.

Flexibel – Du kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och du är bra på att både lyssna och tala.

Teamorienterad – Du sätter laget före jaget.

Kvalifikationer


• Du har ett intresse och/eller en utbildning inom ekonomi och försäljning, gärna med inriktning på kostnads-/intäktsanalys.
• Dokumenterad erfarenhet inom prissättning och prismodellering, bid-management, anbudscontrolling, business control eller motsvarande.

Det är meriterande om du har…


• erfarenhet inom facility management eller B2B-tjänstesektorn
• kunskap om LOU och den offentliga upphandlingsprocessen samt privata upphandlingar
• erfarenhet av operativ drift

Vi erbjuder både friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och möjlighet till bil. Att du trivs på din arbetsplats är mycket viktigt för oss – vi arbetar tillsammans i både med och motgång.

Arbetsplats, annons och tillsättning

Tjänsten är heltid och placerad i Malmö men kan även vara i Danderyd. Skriv i din ansökan vilket du föredrar.

Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning.

Vid frågor om tjänsten, kontakta då Försäljningschef Ann-Charlotte Ekwall på ”[email protected]”.

Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Business Controller sökes till Danderyds Sjukhus AB

Erbjudande och arbetsuppgifter Som Business Controller på Danderyds sjukhus får du möjlighet att arbeta i en miljö där vi drivs av att skapa största möjliga patientnytta för de resurser som står till förfogande. Rollen är såväl operativ som strategisk och utgör ett konsultativt stöd till verksamheterna och ledningen. Vi använder Mercur Business Control, Cognos och QlikView. Dina främsta arbetsuppgifter är att: proaktivt analysera verksamhetens ekonomi och ... Visa mer
Erbjudande och arbetsuppgifter
Som Business Controller på Danderyds sjukhus får du möjlighet att arbeta i en miljö där vi drivs av att skapa största möjliga patientnytta för de resurser som står till förfogande. Rollen är såväl operativ som strategisk och utgör ett konsultativt stöd till verksamheterna och ledningen. Vi använder Mercur Business Control, Cognos och QlikView.
Dina främsta arbetsuppgifter är att:
proaktivt analysera verksamhetens ekonomi och vårdproduktion.
arbeta med prognoser, uppföljning, budget, självkostnader (kostnad per patient) och effektiviseringar.
utveckla styrning och kalkylmetoder samt att med stor integritet ge stöd och rådgivning.
tillsammans med övriga controllers i gruppen vara ett viktigt stöd i att kontinuerligt vidareutveckla metoder och arbetssätt.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad Civilekonom eller motsvarande med ett intresse för hälso- och sjukvård. Du har minst tre års erfarenhet från kvalificerat controllerarbete vad gäller uppföljning, prognoser, budgetering och ekonomiska analyser. Vidare har du kunskaper om redovisning och ser vikten av att arbeta affärsmässigt i rollen som controller. Du har avancerade kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och rapportsystem. Det är meriterande om du arbetat inom större företag i privat och offentlig sektor.
Som person är du analytisk, driven och kan arbeta självständigt på ett bra sätt. Samtidigt har du god samarbetsförmåga och vilja att skapa relationer. Du hanterar både detaljer och helhetsperspektiv samt har en utvecklingsinriktad inställning till arbetet. Tjänsten kräver att du som person är serviceinriktad, ändå kan prioritera. Du tycker att det är viktigt att leverera i tid med god kvalitet och vill gärna se resultat i ditt arbete. För att trivas i den här rollen behöver du vara en kommunikativ lagspelare som kan ta egna initiativ när det krävs.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare. Heltid, 39,5h/vecka
Information om tjänsten lämnas av Ekonomidirektör Andreas Henriksson, tel 08-123 586 83 eller Controllerchef Mikaela Dahlberg, tel 08-123 593 28.

Ansökan
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss
Ekonomiavdelningen på Danderyds sjukhus består av Controllerenheten, Redovisningsenheten och Enheten för Inköp & Juridik. Controllerenheten är ledningens stöd för att upprätthålla och utveckla sjukhusets ekonomi- och verksamhetsstyrning. Controllerenheten arbetar såväl operativt som strategiskt och utgör ett viktigt konsultativt stöd till verksamheterna och ledningen. Visa mindre

Förenade Service AB söker en Kalkylerare (Pricing Manager)

Vill du representera ett av Sveriges största tjänsteföretag inom städ och FM tjänster? Förenade Service fortsätter att expandera och söker nu vår nästa Excelstjärna som trivs med att arbeta i ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda. Om rollen Vi söker nu dig som älskar siffror och att kalkylera i Excel dagligen, samtidigt som du är en duktig analytiker och kommunikatör. Vi söker dig som vill bidra till företagets tillväxt och affärsmål ge... Visa mer
Vill du representera ett av Sveriges största tjänsteföretag inom städ och FM tjänster?

Förenade Service fortsätter att expandera och söker nu vår nästa Excelstjärna som trivs med att arbeta i ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda.

Om rollen

Vi söker nu dig som älskar siffror och att kalkylera i Excel dagligen, samtidigt som du är en duktig analytiker och kommunikatör. Vi söker dig som vill bidra till företagets tillväxt och affärsmål genom att konstruera, kalkylera, vinna och administrera våra anbud – men såklart också genom din härliga personlighet. Du är helt enkelt en person som vill göra skillnad!

Vi erbjuder dig en plats mitt i hjärtat i ett av Sveriges största tjänsteföretag. Kulturen är kommersiell, professionell och inkluderande. Vi drivs av en gemensam passion för försäljning och affärer där inställningen är att vi vinner och förlorar som ett team.

Som Kalkylerare är du processägare för prissättning och ansvarar därmed för den interna utvecklingen inom området. En viktig uppgift är att konstruktivt utmana organisationen i arbetet att hitta rätt lösning till rätt kostnad och pris.

I rollen kommer ditt fokus att vara cirka 80% på försäljningsprocessen och 20% på administration av till exempel affärssystem. Strategiskt arbete som att planera och analysera är en del av arbetet, likaså att snabbt kunna växla till operativt fokus.

Försäljningsteamet som du ingår i har ett brett samarbete med många personer inom företaget och därför söker vi en person som har följande förmågor:

Kommunikativ – Du måste på ett tydligt sätt kommunicera och sälja in dina kalkyler och offerter till de som tar beslut. Här skulle vi kunna skriva massor med saker om hur du behöver vara för att lyckas i rollen, men det mesta är självklart.

Social – Vi har högt i tak på vår arbetsplats och du förväntas bjuda på minst ett skratt varje dag.

Analytisk – Du vänder och vrider på olika förutsättningar för att hitta bästa lösningen.

Affärsdriven – Du brinner för att göra en bra affär! Och du kan arbeta mot uppsatta mål!

Noggrann – Du är en noggrann person som gärna grottar ner dig i de anbudsunderlag som kommer in från våra potentiella kunder. Men det är precis lika viktigt med noggrannhet i administrationen av våra affärssystem.

Flexibel – Du kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och du är bra på att både lyssna och tala.

Teamorienterad – Du sätter laget före jaget.

Kvalifikationer


• Du har ett intresse och/eller en utbildning inom ekonomi och försäljning, gärna med inriktning på kostnads-/intäktsanalys.
• Dokumenterad erfarenhet inom prissättning och prismodellering, bid-management, anbudscontrolling, business control eller motsvarande.

Det är meriterande om du har…


• erfarenhet inom facility management eller B2B-tjänstesektorn
• kunskap om LOU och den offentliga upphandlingsprocessen samt privata upphandlingar
• erfarenhet av operativ drift

Vi erbjuder både friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och möjlighet till bil. Att du trivs på din arbetsplats är mycket viktigt för oss – vi arbetar tillsammans i både med och motgång.

Arbetsplats, annons och tillsättning

Tjänsten är heltid och placerad i Stockholm, Danderyd.

Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning.

Den 30 mars har vi förhoppningsvis bestämt oss för vår nya kollega och stänger för ansökningar. Tillträde enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten, kontakta då Försäljningschef Ann-Charlotte Ekwall på ”[email protected]”.

Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kvalitetscontroller till bildningsförvaltningen, Danderyds kommun

Ansök    Nov 26    Danderyds kommun    Business controller
Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1550 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens nya vision. Vil... Visa mer
Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1550 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens nya vision. Vill du vara med på vår resa?

Bildningsförvaltningen ansvarar för Danderyds kommunala skolor, förskolor, bibliotek, fritidsgårdar och idrottsanläggningar. Bildningsförvaltningen har även ett myndighetsansvar där bland annat tillgång till utbildningsplatser, tillsyn av kommunens fristående förskolor, bevakning av skolplikt samt administration av förskolepeng och skolpeng ingår.
Bildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med cirka 1400 anställda varav 25 på kontoret vid Djursholms slott där även tjänsten som Kvalitetscontroller är placerad. Förvaltningen arbetar på uppdrag av utbildningsnämnden och kultur- och fritidsnämnden.

Arbetar du med kvalitetsfrågor idag? Tycker du om att analysera och presentera resultat? Har du ett stort intresse för barns skolframgångar? Då söker vi dig!

ARBETSUPPGIFTER
Som Kvalitetscontroller på bildningsförvaltningen kommer du främst att arbeta med kvalitetsfrågor inom förskola och skola. Det inkluderar:
• Övergripande ansvar för verksamhetsplanering och uppföljning, inklusive internkontroll.
• Planering och processutveckling av kvalitetsarbetet inom utbildningsnämndens hela ansvarsområde. Det inkluderar ansvar för metodik och tillhandahållande av lämpliga verktyg för uppföljning och rapportering.
• Analys av verksamheterna utifrån ett kvalitetsperspektiv där du återkopplar och för en dialog med verksamheten samt rapporterar till utbildningsnämnden.
• Ansvar för tillsyn av fristående förskolor och pedagogisk omsorg samt att hantera ansökningar om eventuella nyetableringar. Klagomålshantering för fristående förskoleverksamhet.
• Särskilda uppdrag inom kvalitetsarbete. Exempelvis utredningar och utbildningar kopplade till förskole- och skolverksamhet i kommunen.

Du förväntas också vara informerad och uppdaterad kring övergripande förskole- och skolfrågor och därmed utgöra ett stöd till dina kollegor inom regelverk och tillämpning av dessa.

Du har en mycket central roll inom bildningsförvaltningen med ett stort ansvar och ett tydligt mandat inom planering och uppföljning. I ditt arbete samarbetar du med verksamhetscheferna för förskola och skola samt med ekonomicontrollers, elevstödscontroller och våra kvalificerade handläggare för att ha underlag till dina analyser. Genom ditt samarbete med kommunledningskontorets Kvalitetscontroller knyter du samman bildningsförvaltningens kvalitetsarbete med övriga kommunens arbete.

Du rapporterar till den administrativa chefen och du ersätter vår nuvarande Kvalitetscontroller som går i pension.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som;
• Har relevant eftergymnasial utbildning
• Har flera års erfarenhet av kvalitetsledning på en strategisk nivå
• Har erfarenhet av att självständigt ta fram beslutsunderlag och skriva rapporter

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med förskola- och skolfrågor
• Erfarenhet av statistisk analys och rättsfrågor

Vi söker dig som har ett analytiskt sinne, du har förmågan att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna och ser logik och samband i komplex information eller miljö. Vi tror att du har en stark egen drivkraft och sätter upp höga mål för dig själv samt arbetar ihärdigt för att nå dessa mål. Du är säker och stabil i osäkra sammanhang, du står upp för egna åsikter och har mod att säga ifrån. Du agerar professionellt med en servicekänsla när du genom din expertis hjälper verksamheten uppnå en ständig förbättring av lärmiljön för Danderyds barn och unga.

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

BUSINESS CONTROLLER

Ansök    Mar 18    AH Executives AB    Business controller
Megger Group är en ledande leverantör av högteknologisk test- och mätutrustning för elkraftsbranschen. Genom att hjälpa våra kunder att leverera den elenergi du använder varje dag på ett effektivt sätt bidrar vi till ett mer hållbart och säkert samhälle. Vi utvecklar och tillverkar avancerad hård- och mjukvara för att erbjuda kunder över hela världen en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning... Visa mer
Megger Group är en ledande leverantör av högteknologisk test- och mätutrustning för elkraftsbranschen. Genom att hjälpa våra kunder att leverera den elenergi du använder varje dag på ett effektivt sätt bidrar vi till ett mer hållbart och säkert samhälle. Vi utvecklar och tillverkar avancerad hård- och mjukvara för att erbjuda kunder över hela världen en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Megger Sweden AB omsätter ca 300 Mkr och har drygt 100 anställda på kontoret i Danderyd. För mer info se www.megger.com


Business Controller

Framgångsrika och marknadsledande Megger söker en driven och engagerad Business Controller till Ekonomi teamet i Danderyd. Teamet består av 4 personer och du rapporterar till Finance Manager.









Arbetsuppgifter

Rollen som Business Controller kommer att vara en viktig del i arbetet att profilera ekonomi som en stark Business Partner till organisationen. Koncernen är under utveckling och det finns en önskan av att ekonomi är mer aktiv och delaktig i verksamheten, tex genom att stötta cheferna, komma med förbättringsförslag och pedagogiskt presentera rapporter och ekonomiska underlag för bättre planering och struktur. I denna roll kommer du att vara med och utveckla både affären och verksamheten. Du kommer att vara med och på och ha stor möjlighet att påverka en resa där ekonomi tar verksamheten till nästa nivå.

Dina arbetsuppgifter kommer primärt att innefatta arbete med;

·      Lönsamhetsanalyser

·      Rapportera, följa upp och analysera kpi, kassaflöden etc

·      Löpande ta fram underlag för ledningsbeslut

·      Månads- och årsbokslut

·      Budgetarbete

I bolagets kreativa företagskultur får du chans att fortsätta utvecklas, både som person och inom ditt yrkesområde. Megger kännetecknas av en prestigelös, familjär, mångkulturell och respektfull företagskultur som lever enligt värdeorden: omtänksam, kreativ, konsekvent och inspirerande.





Bakgrund och erfarenhet

Du är civilekonom eller motsvarande och har minst sju års erfarenhet av redovisning och financial controlling men även business controlling.

Du vill nu utvecklas vidare som Business Controller, men även ha vissa inslag av redovisning.

I denna rekrytering värdesätter vi erfarenhet från tillverkande bolag, stora ekonomisystem, som tex SAP, samt mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av arbete med stora datamängder.

Du är en noggrann och kommunikativ person med en god pedagogisk ådra. Du har intresse för affären och gillar att tolka och analysera ekonomi / siffror och göra den konkret för andra, göra den enkel att förstå och ta del av. Du har också ett öppet sinne och god samarbetsförmåga, något som är viktiga egenskaper för att lyckas och trivas hos Megger. 

Tjänsten kräver att du är van att arbeta med både engelska och svenska.





Om tjänsten

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Placering: Danderyd, Stockholm

Start: Enligt överenskommelse

I denna rekrytering samarbetar Megger med AH Executives. Har du frågor rörande tjänsten och rekryteringsprocessen får du gärna kontakta ansvariga rekryteringskonsulter.

Inez Almquist, [email protected] ,tel. +46 (0)737 084 194

Niklas Almquist, [email protected], tel. +46 (0)733 640 640

Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då våra intervjuer sker löpande.

Välkommen! Visa mindre

Business controller sökes till Danderyds sjukhus

Ekonomiavdelningen leder och stödjer arbetet inom ekonomi och vårdavtal på sjukhuset. Controllerenheten består av 14 personer och är ledningens stöd för att upprätthålla och utveckla sjukhusets ekonomi- och verksamhetsstyrning. Som controller på Danderyds sjukhus får du inblick i en stor och spännande organisation med möjlighet till mycket ansvar och utveckling. Intervjuer och urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Din roll: I rollen som business ... Visa mer
Ekonomiavdelningen leder och stödjer arbetet inom ekonomi och vårdavtal på sjukhuset. Controllerenheten består av 14 personer och är ledningens stöd för att upprätthålla och utveckla sjukhusets ekonomi- och verksamhetsstyrning. Som controller på Danderyds sjukhus får du inblick i en stor och spännande organisation med möjlighet till mycket ansvar och utveckling. Intervjuer och urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Din roll:
I rollen som business controller arbetar du såväl operativt som strategiskt och utgör ett konsultativt stöd till verksamheterna och ledningen. Dina arbetsuppgifter är att proaktivt analysera verksamhetens ekonomi och vårdproduktion samt att arbeta med prognoser, uppföljning, budget, självkostnader (kostnad per patient) och effektiviseringar. Vi använder Mercur Business Control, Cognos och QlickView. I arbetet ingår att utveckla styrning och kalkylmetoder samt att med stor integritet ge stöd och rådgivning. Tillsammans med övriga controllers i gruppen är du ett viktigt stöd i att kontinuerligt vidareutveckla metoder och arbetssätt.
Din profil:
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på högskolenivå. Du har minst tre års erfarenhet från kvalificerat controllerarbete vad gäller uppföljning, prognoser, budgetering och ekonomiska analyser. Du har kunskaper om redovisning och ser vikten av att arbeta affärsmässigt i rollen som controller. Du har avancerade kunskaper i excel och av att arbeta i ekonomi- och rapportsystem. Erfarenhet från större företag i privat och offentlig sektor är meriterande.
Som person är du analytisk, driven och har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att arbeta i team. Du hanterar både detaljer och helhetsperspektiv och har en utvecklingsinriktad inställning till arbetet. Du vill gärna se resultat i ditt arbete. Tjänsten kräver att du som person är serviceinriktad, men också att du har god prioriteringsförmåga. En god samarbetsförmåga och viljan att skapa goda relationer är viktig. Du tycker att det är viktigt att leverera i tid och med god kvalitet. För att trivas i den här rollen behöver du vara en kommunikativ lagspelare men samtidigt ha en god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du vill arbeta i en miljö där vi drivs av att skapa största möjliga patientnytta för de resurser som står till förfogande.
Anställningsform:
Heltid, 39,5t/vecka
Information om tjänsten lämnas av:
Controllerchef Mikaela Dahlberg
tel:08-123 593 28
Fackliga företrädare:
SACO förbund Resp SACO förbund på www.saco.se
tel:08-613 48 00 Visa mindre

Business Controller to Tobii Dynavox

Ansök    Sep 8    Tobii Dynavox AB    Business controller
Are you that person that can explain numbers and figures, so it makes sense? Are you interested in business and want to contribute with your knowledge to the organization you are working for? If you on top of that are interested in cutting edge technology, you need to keep on reading! Power to be You Tobii?Dynavox’s?mission is to empower people with disabilities to do what they once did, or never thought possible.?We are a part of the Tobii group an worl... Visa mer
Are you that person that can explain numbers and figures, so it makes sense? Are you interested in business and want to contribute with your knowledge to the organization you are working for? If you on top of that are interested in cutting edge technology, you need to keep on reading!
Power to be You
Tobii?Dynavox’s?mission is to empower people with disabilities to do what they once did, or never thought possible.?We are a part of the Tobii group an world leader in eye tracking and speech generating devices - products that help individuals with speech and motor impairments live a richer and more independent life.
Tobiis headquarter is in Stockholm and covers a global market with offices in USA, China, Japan, Norway, UK, and South Korea. As Business Controller at Tobii Dynavox you will be a part of our finance team in Stockholm and report to our Tobii Dynavox CFO.
Solutions for a better life
As a Business Controller at Tobii Dynavox you will be a strategic business partner to the management team. You will make a difference with your analytical skills and we want you to support and challenge us when it comes to all financial related matters such as financial result, forecast and budget.

In this role you have the opportunity to make use of your business acumen and be an excellent business partner for business leaders.Your ability to collaborate and communicate what the numbers are saying will make us take the right decisions for our Tobii Dynavox business.
Your days will be filled with
Run forecasting and planning processes
Business reviews with Business Units and subsidiaries
KPI development and follow ups
Monthly reporting, follow-up and analysis of revenues, COGS as well as profitability
Continuous work on enhancing models, processes and project related tasks.
Identifying risks and opportunities in the business

We are looking for someone with
Experience from product businesses
A Bachelor’s degree in Finance or similar
5+ years of experience in a finance function as a Business Controller or similar
Experience in building Finance and KPI reports to be used in business reviews
Is fluent in English – other language are a plus!
Excellence in Excel of course

If you also have experience from following we see that as an advantage
Working close with sales organizations
Experience of Microsoft Power BI, consolidation systems and
Knowledge and experience around finance and business in USA

Sounds like you?
We believe that you have an out-going personality, a pro-active touch and real teamworking skills. You are a self motivated person with high internal drive and a great interest in our business. You are that person who can understand, analyze, and draw conclusions out of numbers and can present and explain your finding to our internal stakeholders. We want you to give us your honest input, not beeing afraid to speak up and to make the numbers understandable so we can make the right decisions.
We are a global company with a great engagement and passion so be able to succeed we think you have experience of mix accuracy with flexibility and also show a proven ability to make the right priorities to be able to meet required deadlines.
Tobii Life
Working at Tobii is like being in the heart of innovation. Here you get to work on cool creative projects, together with passionate colleagues from all around the world. Our technology brings a voice to people with speech impairments, it helps us understand human behavior and it is revolutionizing the way we interact with technology. Life is short so we choose to spend it building high tech products that matters!
If you want to build a company rather than just work for one. If you take pride in honest hard work and want to perform freely in an open environment where you can be yourself, you will feel right at home.
Watch this video if you want to learn more about us.
Next step
Please address your questions to Sanna Fridell, and submit your resume through our website. And don’t wait, at Tobii we move quickly!
Welcome! Visa mindre

Driven Business Controller till Hultafors Group i Stockholm

Ansök    Dec 17    EQonomy    Business controller
Varför vill du arbeta på Hultafors Group Sverige AB? På Hultafors har vi bidragit till en enklare arbetsdag för hantverkare i över 130 år. Vi utvecklar nyskapande arbetskläder, hållbara verktyg och säker skyddsutrustning för att ge professionella användare bästa möjliga funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet. Hos oss arbetar drygt 900 entusiaster med att skapa kvalitetsprodukter och tjänster som det går att lita på. Det gör vi genom att våga tes... Visa mer
Varför vill du arbeta på Hultafors Group Sverige AB?

På Hultafors har vi bidragit till en enklare arbetsdag för hantverkare i över 130 år. Vi utvecklar nyskapande arbetskläder, hållbara verktyg och säker skyddsutrustning för att ge professionella användare bästa möjliga funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet. Hos oss arbetar drygt 900 entusiaster med att skapa kvalitetsprodukter och tjänster som det går att lita på. Det gör vi genom att våga testa nya idéer, respektera varandra och framförallt – lyssna på och involvera proffsen genom hela produktutvecklingen. I vårt team jobbar stolta och erfarna specialister sida vid sida med nyutexaminerade talanger.



I Hultafors Group ingår varumärkena Snickers Workwear, Hultafors, Wibe Ladders, Solid Gear, Dunderdon, Toe Guard, Johnson Level och Hellberg Safety. Produkterna säljs på de större marknaderna i Europa och Nordamerika, och man har dessutom egna försäljningsorganisationer på nyckelmarknaderna. Hultafors Group ägs av Investment AB Latour, har drygt 900 anställda globalt och en årlig omsättning på 230 MEUR.

Läs mer på hultaforsgroup.com.

Om rollen:

I rollen som Business controller har du verkligen chans att påverka och göra skillnad. Detta är en bred roll i vilken du är ansvarig för resultat och balansräkning, budget och uppföljningar för Hultafors verksamhet i Sverige och Finland. Rollen innebär också att du ingår i ledningsgrupp och fungerar som affärsstöd och organisationens ”go to” för finansiell information. Här arbetar du affärsnära i en miljö som uppmuntrar innovation och initiativ till att förbättra arbetssätt med fokus på affären.

Ansvarsområden:

Supportera VD/Säljchefer med finansiell informationResultat och balansräkning (bokföring sker på shared servicecenter)Självständigt göra lönsamhets och avvikelseanalyserTa fram rapportpaket och KPIerBudget, prognoser och uppföljningarKoncernkonsolidering, månads/årsbokslutBeräkna kundbonusarBedriva processförbättringar inom områdetStrategisk affärsutveckling

Praktisk information:

Tjänsten är placerad på Hultafors huvudkontor i Mörby med start omgående efter överenskommelse. Månatliga resor till verksamhetens olika lokala kontor förekommer inom Sverige efter överenskommelse. Avtalsmässigt är rollen utformad som ett hyrköp vilket innebär att du arbetar som anställd konsult för Wise Professionals under en provanställning om 6 månader för att sedermera rekryteras av Hultafors under eller efter provanställningen.

Vem är du:

För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial akademisk utbildning som gett dig avancerad kunskap inom redovisning och ekonomisk styrning. Vi ser att du har arbetat några år i en bred roll som Business Controller för en större organisation med sedvanliga controlleruppgifter. Vi tror också att du är systemvan och avancerad i excel, van att bearbeta, analysera och presentera finansiell information muntligt liksom i rapporter.

För att vara framgångsrik i rollen som controller bör du vara prestigelös, flexibel lösningsorienterad samt van vid att arbeta mot deadlines. Social kompetens är en förutsättning då tjänsterna innebär många kontaktytor både internt och externt. Du trivs med att arbeta under eget ansvar och drivs av att ständigt söka förbättringar. Vi förutsätter att du har ett brinnande intresse för affärsutveckling, sälj och analys. Vi tror att du befinner dig i början av din karriär som Business controller, att du är nyfiken, gillar utmaningar, vill lära och vill göra skillnad.

Tror du att du har vad som krävs för att axla rollen och drömmer om en karriärresa med Hultafors Group där du blir en värdefull spelare i att driva och utveckla affären, tveka inte på att ansöka redan idag. Vi intervjuar löpande kandidater varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstiden gått ut.  

När du blir en av oss:

Vi är stolta över våra konsulter och ser till att finnas där för er under hela uppdragets längd oavsett om du är underkonsult eller anställd och uthyrd av oss. Som anställd konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare.

Om du vill veta mer:

Har du frågor kontakta konsultchef Melodi Askelöf (melodi.akselö[email protected]) eller kandidatansvarig Carl Carlberg ([email protected]). För att söka, klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre